دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 بهمن 1397 - 14:47
پچاز مطرح کرد:

نقش صندوق اعتبارات خرد در ایجاد اشتغال زنان روستایی

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی گفت: صندوق اعتبارات خرد به ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان روستایی کمک می‌کند و مهاجرت روستائیان را کاهش می‌دهد.
کد خبر : 356401
27824_101.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مهدی پچاز در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی تربیت مربی تسهیل‌گری صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی گفت: با همکاری صندوق کارآفرینی امید ۶۰ صندوق تاکنون اعتبار خود را دریافت کرده‌اند.امیدوارم با همکاری صندوق کارآفرینی امید بتوانیم ظرفیت و تعداد صندوق‌ها را افزایش دهیم.


وی افزود: صندوق‌ اعتبارات خرد زنان روستایی الگوی موفق اقتصاد مقاومتی در راستای توانمندسازی زنان روستایی و فراهم کردن شرایط دسترسی آنها به منابع مالی است که منجر به ایجاد اشتغال و تولید درآمد در جوامع روستایی می‌شود.


سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی عنوان کرد: نهادینه کردن مشارکت زنان روستایی در راستای فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی و توسعه روستایی و توجه ویژه به زنان آسیب‌پذیر روستایی و عشایری با اولویت زنان سرپرست خانوار ازجمله سیاست‌های کلی تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی است.


پچاز یادآور شد: ایجاد بستری مناسب برای مشارکت زنان و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق برنامه‌های آموزشی به خصوص برگزاری کارگاه، کلاس‌های آموزشی و بازدیدهای ترویجی ازجمله اهداف اصلی تشکیل صندوق‌های اعتباری است.


وی افزود: پروژه تشکیل و اجرای صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی چندین سال است که با هدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور، کاهش بیکاری، عدالت اجتماعی و کاهش فقر در مناطق روستایی آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد.


سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی عنوان کرد: صندوق اعتبارات خرد به ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان روستایی کمک می‌کند و مهاجرت روستائیان به شهرها را از این طریق کاهش می‌دهد.


مژگان یوسفلی کارشناس مسئول زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز درباره این کارگاه گفت: دو روز از کارگاه را بحث تسهیل‌گری و دو روز دیگر درباره صندوق اعتبارات خرد بحث خواهیم کرد.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته