دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1397 - 13:21
امید:

مددجویان روستایی و عشایر بیمه می‌شوند

معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور گفت: تمام مددجویان روستایی و عشایر زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرند.
کد خبر : 354378
کمیته-امداد-استان-کرمان-در-رسیدگی-به-مناطق-محروم-پیشتاز-است.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کمیته امداد استان کرمان، محمد امید در سفر به استان کرمان یکی از اهداف اصلی خود در سفرهای استانی را بررسی وضعیت روستاها و مناطق محروم عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی استان کرمان در رسیدگی به مناطق محروم همیشه پیشتاز بوده و ایده‌های خوبی نیز برای رفع محرومیت دارد.


وی از بازگشایی منابع جدید صندوق توسعه ملی خبر داد و اضافه کرد: یک‌سوم از تسهیلات این صندوق پرداخت‌شده بود و دو سوم آن نیز باقی‌ مانده که با تلاش‌های صورت گرفته، این اعتبار روز گذشته آزاد شد و در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفت و مصوب شد این تسهیلات برای مددجویان کمیته امداد با اولویت پرداخت شود.


معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات فرصت مناسبی برای توانمندسازی خانوارهای نیازمند است، عنوان کرد: یکی از اهدافی که همیشه در کمیته امداد دنبال می‌شود، شتاب بخشی به جریان توانمندسازی خانوارهای محروم است.


امید درباره همکاری خوب دولت با کمیته امداد مطرح کرد: دولت در کمک به محرومان به‌خصوص مددجویان کمیته امداد اقدامات خوبی انجام داده است.


وی تصریح کرد: اگر کمیته امداد استان کرمان را همراهی کنیم بدون‌تردید در زمینه محرومیت‌زدایی مناطق محروم جلوتر از ما حرکت خواهند کرد و این آمادگی را داریم به‌منظور توسعه مناطق روستایی و محروم برخی از برنامه‌های کمیته امداد استان کرمان را به‌صورت آزمایشی در مناطق محروم این استان اجرا کنیم.


معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور با اشاره به دیدگاه مثبت رئیس کمیته امداد نسبت به بیمه، افزود: مقرر شده تمام مددجویان روستایی و عشایر زیر پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار گیرند و دوسوم حق بیمه آنها توسط دولت و یک‌سوم از سوی کمیته امداد پرداخت شود.


امید با بیان اینکه 65 درصد مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در مناطق محروم و روستاها ساکن هستند، متذکر شد: به‌دنبال آن هستیم بنگاه‌های اقتصادی مهم و دولتی کشور را معین مناطق محروم قرار دهیم.


وی خاطرنشان کرد: به‌دنبال راه‌اندازی کمیته مشترکی با کمیته امداد هستیم تا بتوانیم راهکارهای جزئی را بررسی و اقدامات مؤثری در زمینه محرومیت‌زدایی انجام دهیم.


معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور تأکید کرد: در کمیته امداد هر گامی که روبه‌جلو و به سمت توانمندسازی خانواده‌ها برداشته شود، برای اهداف مجموعه ما، دولت، نظام و همه است و اگر قدر این فرصت‌ها را بدانیم و همه منسجم، هم‌افزا و در یک زمینه گام برداریم اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد.


انتهای پیام/4078/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته