دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1397 - 14:51

زیلوبافان میبد بیمه می‌شوند

زیلوبافان شهرستان میبد که از مزایا و خدمات بیمه‌ای برخوردار نیستند می‌توانند زیرپوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گیرند.
کد خبر : 355039
DSC_0043 (Copy)-65.JPG.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، حسن ابراهیمی گفت: تمام افرادی که در حرفه زیلوبافی اشتغال داشته و به هر دلیلی از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار نیستند، می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان عضو شده و بیمه خود را پرداخت کرده و از خدمات بیمه‌ای این صندوق بهره‌مند شوند.


مدیر صندوق استان یزد با اشاره به ثبت شهر میبد به عنوان شهر جهانی زیلو در شورای جهانی صنایع دستی اظهار کرد: زیلوبافی در میبد سابقه‌ای دیرینه دارد بدین ترتیب برای حل مسائل و مشکلات این قشر پر تلاش باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.


ابراهیمی با بیان اینکه  آمار، درآمد و بیمه زیلوبافان باید استخراج و مورد بررسی قرار گیرد، افزود: زیلوبافان و رشته‌های مرتبط با این حرفه که فاقد بیمه هستند، می‌توانند زیرپوشش بیمه صندوق یادشده قرار گرفته و از مزایای آن شامل مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی بهره‌مند شوند.


وی در ادامه با اشاره به خدمات این صندوق که یکی از چهار صندوق عمومی کشور است، ادامه داد: این صندوق فعالیت خود را از سال 1384 با هدف حمایت از روستائیان، عشایر و کشاورزان در کشور برای دریافت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی آغاز کرده است.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته