دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مولایی به آنا خبر داد:

راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار دانشگاه آزاد سلماس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس گفت: راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان برای فراهم‌کردن زمینه اشتغال دانشجویان از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه است.
کد خبر : 353376

داریوش مولایی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درخصوص مهم‌ترین برنامه و دستور کارهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس در ترم جدید (بهمن) اظهار کرد: تسریع در ارائه خدمات به مخاطبان دانشگاه اعم از دانشجویان، استادان، کارمندان و ارتقای سطح کیفی این خدمات از طریق ایجاد تغییرات سیستمی و استفاده از ابزارهای مناسب و نو از مهم‌ترین اقدامات این واحد در ترم پیش رو است.


وی افزود: استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته در اختیار دانشگاه از قبیل آزمایشگاه‌ها، لابراتوارها، کارگاه‌ها، نیروهای متخصص و ... به متقاضیان غیردانشجویی و ورود دانشگاه به بخش صنعت برای حل برخی از مشکلات موجود جامعه مانند ارتقای کیفیت ساخت‌وساز و تهیه طرح‌‌های تولید و  ... و نیز راه‌اندازی مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان برای فراهم‌کردن زمینه اشتغال دانشجویان و به‌کارگیری آنان در بخش پژوهش درآمدزا و حل برخی از مشکلات روز منطقه نیز از دیگر برنامه‌های واحد سلماس است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس ادامه داد: تعامل با اداره‌ها، نهادها و ارگان‌ها و ارائه خدمات تخصصی به آنها برای اجرای پروژه‌های در اختیار مانند تعامل با بنیاد شهید سلماس برای ساماندهی مزار شهدا، عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری به‌منظور ارائه خدمات به‌صورت متقابل و ...، اجرای سیاست دانشگاه با درِ باز برای فراهم‌کردن فضای تعامل بین دانشگاه و جامعه و ایجاد و توسعه مراکز رشد و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت برای یاددهی فنون کسب درآمد از دیگر برنامه‌های این واحد برای ترم پیش رو است.


داریوش مولایی سلماس


مولایی در پاسخ به این سؤال که بهترین دستاورد و یا محصول واحد شما به‌ویژه در حوزه پژوهشی و دانش‌بنیان چیست؟ گفت: با توجه به اینکه مراکز دانش‌بنیان پیش از این در واحد تأسیس نشده و اخیراً در شرف راه‌اندازی است، دستاورد و یا محصول خاصی توسط این واحد ارائه نشده است.


راه‌اندازی مدرسه هوشمند و پیشرفته سما


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس اظهار کرد: راه‌اندازی مدرسه هوشمند و پیشرفته سما، راه‌اندازی مرکز پیشرفته آموزش زبان انگلیسی با استفاده از لابراتوارهای دانشگاه و آموزش توسط استادان، تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و دعوت از استادان، اهل فن و دانشجویان برای همکاری، ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه خاک، بتن و میلگرد به مالکان ساختمان‌های در حال ساخت، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش فنون کسب درآمد برای متقاضیان غیردانشجویی مانند دوره‌های داوری، صنایع تبدیلی میوه و ... از جمله اتفاقات خوبی است که آینده نزدیک در این واحد دانشگاهی به وقوع خواهد پیوست.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته