دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1397 - 17:07
استاندار مرکزی:

مرکزی دومین استان در کاهش نرخ بیکاری است

استاندار مركزی گفت: طبق اعلام مركز آمار ايران تا پايان آذر 97، استان مركزی با نرخ بيكاری ٦/٩ درصد دومين استان برتر كشور در كاهش نرخ بيكاری است.
کد خبر : 349844
download.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا، سيدعلی آقازاده از پايگاه اطلاع‌رسانی استانداری مركزی با بیان اینکه استان‌های سمنان با نرخ بيكاری ٦/٦، مركزی با ٦/٩ و همدان با ٧/٣ درصد به ترتيب سه استان برتر كشور در كاهش نرخ بيكاری هستند، اظهار کرد: نرخ بيكاری متوسط كشور در اين مدت ١١/٧ درصد بوده است و نرخ مشاركت اقتصادی استان مركزی نيز در اين مدت به ٣٤/٩ درصد رسيده است.


وی با اشاره به دلايل كاهش نرخ بيكاری در اين استان خاطرنشان‌ کرد: استان مركزی با برخورداری از 3 هزار واحد توليدی و انسجام بين مسئولان استان در راستای رسيدگی به مشكلات صنايع و فعالان اقتصادی، وجود امكانات، ظرفيت‌ها و شرايط منحصر به فرد سرمايه‌گذاری، شتاب رشد سرمايه‌گذاری صنعتی در سال جاری و برگزاری منظم جلسات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد از دلايل تثبيت اشتغال موجود و ايجاد اشتغال جديد و در نتيجه كاهش نرخ بيكاری در اين استان است.


استاندار مرکزی با اشاره عملكرد مطلوب مركز خدمات سرمايه‌گذاری استان مرکزی بیان کرد: طبق اعلام وزارت اقتصاد و دارايی، مركز خدمات سرمايه‌گذاری استان مركزی در سال 96 رتبه برتر كشور را در جذب سرمايه‌گذار كسب کرده است.


انتهای پیام/4078/4117/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: مرکز آمار ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته