دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1397 - 13:28
استاندار مرکزی:

ايران از اروپا در اجرای‌ برجام انتظار اقدام‌ عملی دارد

استاندار‌ مرکزی در دیدار با سفیر اتریش گفت: جای امیدواری است که اتحادیه اروپا بر سر تعهدات خود در معاهده برجام ایستاده و این مسئله نباید تنها شعاری باشد.
کد خبر : 331363
16.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی‌استانداری مرکزی، سید‌علی‌ آقازاده اظهار کرد: اتریش از جمله کشورهای اروپایی است که بیش از یک قرن رابطه اقتصادی و تجاری با ایران داشته و با توجه به ظرفیت‌های دو کشور امکان افزایش این مناسبات وجود دارد.


 آقازاده افزود: جمعیت ایران در طول چهار‌دهه گذشته حدود دو و نیم برابر افزایش یافته که این مهم به معنای بالا‌رفتن شمار نیروی انسانی جوان و با استعداد است.


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری به پیشرفت‌های قابل توجهی دست‌یافته است که این مهم می‌تواند زمینه‌ساز افزایش هرچه بیشتر روابط تجاری بین ایران و اتریش باشد.


استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: این استان با دارا بودن 3 هزار واحد صنعتی از ظرفیت مناسبی برای برقراری روابط تجاری و اقتصادی با استان‌های کشور اتریش برخوردار است.


آقازاده با یادآوری حضور کشور اتریش به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا، افزود: انتظار جمهوری اسلامی ایران از اروپا در زمینه عمل به تعهدات خود در برجام نسبت به گذشته افزایش یافته است.


وی ادامه داد: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در زمینه برجام عمل کرد آمریکا به‌صورت یک‌جانبه از این تعهد بین‌المللی خارج شد.


استاندار مرکزی گفت: جای امیدواری است که اتحادیه اروپایی بر سر تعهدات خود در این معاهده ایستاده و این مسئله نباید تنها شعاری باشد؛ بلکه مردم ایران انتظار دارند این اتحادیه به صورت عملی تعهدات خود را در این معاهده بین‌المللی پیاده کند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته