دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یوسفی در گفتگو با آنا:

تغییر ساختار بودجه‌بندی ضروری است

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تغییر ساختار بودجه‌بندی در کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که هرچه زودتر باید محقق شود.
کد خبر : 344841
قلی یوسفی.jpg

محمدقلی یوسفی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان و بودجه گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه تغییر ساختار بودجه‌بندی در کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است گفت: دولت قرار نیست با بودجه همه مشکلات کشور را حل کند.


استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: به نظر می‌رسد ساختار بودجه برای وضعیت کنونی کشور مناسب باشد اما باوجود تحریم‌ها و محدودیت‌های داخلی و خارجی زیاد باید به این نکته مهم اشاره‌کنیم که بودجه امسال دولت برای کشو و پاسخ‌گویی به بخش‌های مختلف آن‌که منجر به حل ریشه‌ای مشکلات شود کافی نیست.


وی تصریح کرد: سطح درآمدی بودجه در افزایش قدرت خرید مردم حداقل تأثیر را دارد که وقوع این اتفاق نشان از ساختار ناکار بودجه‌بندی کشور دارد.


یوسفی با اشاره به اینکه نرخ نفت در بودجه سال آینده باید بین 50 تا 60 دلار تعیین شود گفت: با توجه به کاهش چشمگیر نرخ ارز تعین محدوده 5 تا 6 هزار تومان برای هر دلار برای بودجه سال 98 مناسب است.


استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: کاهش بیش‌ از حد نرخ ارز موجب ایجاد شوک ارزی در بازار شده است و همان‌طوری که افزایش بیش‌ازحد نرخ ارز می‌تواند آسیب‌های اقتصادی جبران‌ناپذیری را داشته باشد کاهش بیش‌ازحد آن‌هم برای اقتصاد ایران نمی‌تواند مفید باشد.


وی با تأکید بر برقراری ثبات ارزی در اقتصاد ایران گفت: متأسفانه در سالهای گذشته اقتصاد کشور از نوسانات شاخص‌های مختلف اقتصادی همچون ارز آسیب‌های متعددی را دیده است.


انتهای پیام/4094/4083/
 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته