دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1397 - 06:17
دهقان خبر داد:

تشکیل کمیته تخصصی بررسی بودجه در فراکسیون نمایندگان ولایی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از شکل‌گیری کمیته تخصصی در فراکسیون نمایندگان ولایی به منظور بررسی بودجه خبر داد.
کد خبر : 343514
201605106752673608_Orig.jpg

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، از شکل‌گیری کمیته تخصصی در فراکسیون نمایندگان ولایی به منظور بررسی بودجه خبر داد و گفت: این کمیته بعد از تشکیل کمیسیون تلفیق کار خود را آغاز خواهد کرد.


وی افزود: فراکسیون نمایندگان ولایی سال گذشته نیز با تشکیل کمیته‌ای تخصصی پیرامون مباحث بودجه‌ای با دعوت از کارشناسان سعی کرد تحولات بودجه و ارقامی که در بودجه سالانه پیش‌بینی شده بود را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقداماتی که سال گذشته برای پاداش‌ها صورت گرفت، نتیجه کار جمعی در فراکسیون نمایندگان ولایی بود، تصریح کرد: سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که دریافت  پاداش‌های بی‌حساب توسط برخی مدیران نجومی بگیر غیرعادلانه و نامعقول است؛ بنابراین سعی کردیم در بودجه سال 97 پاداش‌ها را ساماندهی کنیم.


وی خاطرنشان کرد: امسال پیگیری‌هایی درباره حقوق بازنشستگان و کارمندانی که وضعیت ضعیفی دارند خواهیم داشت تا بودجه به نحوی بسته شود که مشکلات اقتصادی و گرانی ایجاد شده در کشور که احتمال می‌رود ضربات سنگینی بر اقتصاد خانوارها وارد کند، از اکنون پیش‌بینی و راه‌حل‌های آن در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.


دهقان با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر افزایش 20 درصدی در حقوق‌ بازنشستگان و کارمندان تصریح کرد: به نظرم این افزایش 20 درصدی نباید در حقوق همه افراد یکسان اتفاق بیفتد و بهتر است به صورت پلکانی باشد و هر مبلغی که دولت بخواهد در حقوق‌ها افزایش دهد، باید برای کسانی‌که ضعیف‌تر هستند درصد بیشتری اختصاص پیدا کند.


وی تأکید کرد: دولت باید مشخص کند چه وجهی را برای این منظور پیش‌بینی کرده تا حقوق‌بگیرانی که دریافت کمتری دارند، از درصد بیشتری بهره‌مند شوند.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم شکاف را در اجتماع به حداقل برسانیم. همان گونه که در برنامه توسعه ششم پیش‌بینی شده شکاف میان شاغلان و بازنشستگان حداکثر تا پایان برنامه توسعه ششم باید به 15 درصد برسد و این نیازمند تدبیری است که باید در بودجه سالانه پیش‌بینی شود.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته