دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نکو در گفتگو با آنا:

27 درصد بودجه 98 به نفت وابسته است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در دوره نهم گفت: در بودجه سال آینده سهم درآمدهای نفتی 27 درصد است.
کد خبر : 345922

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان و بودجه گروه اقتصادی آنا، با بیان اینکه در بودجه سال آینده سهم درآمدهای نفتی حدود 27 درصد است، گفت: 73 درصد از سهم بودجه سال آینده به درآمدهای غیرنفتی اختصاص دارد.


نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: درنظرگرفتن نرخ 59 دلار برای هر بشکه نفت در بودجه سال آینده کمی زیاد است و به‌نظر من نرخ منطقی نفت در بودجه سال آینده باید بین 45 تا 50 دلار برای هر بشکه باشد.


نکو تصریح کرد: نرخ دلار در بودجه سال آینده 5 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است که این نرخ هم بسیار بالا است و باید نرخ دلار در بودجه 98 بین چهار هزار و 500 تا پنج هزار تومان در نظر گرفته شود.


وی اضافه کرد: تنظیم کردن نرخ دلار و نفت در بودجه سال 98 می‌تواند به خود دولت کمک شایانی کند تا با اختصاص اعتبارات ویژه به بخش‌های مختلف عمرانی، گام مهمی در توسعه کشور بردارند.


عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: متأسفانه دولت در بودجه سال آینده آثار تحریم‌ها بر درآمدهای کشور را در نظر نگرفته است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در شرایط کنونی، بودجه را به‌صورتی بررسی کنند که آثار تحریم‌ها بر نوسان نرخ‌های نفت و دلار در آن لحاظ شده باشد.


انتهای پیام/4094/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته