دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار بابایی:

کتاب شاهین بر آفتاب قصه مظلومیت و رشادت شهدا در جبهه‌های غرب است

سردار گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس و کتاب شاهین بر آفتاب گفت: شهدای در جبهه‌های غرب کشور از مظلومیت خاصی برخوردارند و شهید غلامعلی پیچک یکی از این شهدا است.
کد خبر : 331178
282639011.jpg

 سردار گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: دغدغه نگارش عملیات بازی دراز را داشتم، در سال 80 کاری را به‌نام آن سه مرد که درباره شهیدپیچک شهید قهرمانی و شهید خندان بود را انجام دادم ولی مرا اغنا نکرد.


وی بیان کرد: در هفت ماه قبل کتاب شاهین بر آفتاب درباره شهید غلامعلی پیچک به من پیشنهاد شد و چون فشردگی زمانی برای رسیدن به بزرگداشت شهید را داشتیم با تمام توان و با بکارگیری گروهی زبده در کار مستندنگاری این کتاب را به سرانجام رساندیم. 


سردار بابایی اظهار کرد: این کتاب از بخش‌های مختلفی مانند دوران کودکی، نوجوانی و جوانی شهید غلامعلی پیچک تشکیل شده است، که خواننده را به عمق زندگی شهید پیچک می‌برد. یکی از خصوصیات دیگر این اثر تنوع منابعی است که با استناد به آنها و روایت‌گری آنها شهید پیچک را معرفی می‌کنیم. برای سرعت بخشیدن به کار توسط یک گروه چند نفری به ثبت و ضبط خاطرات شهید غلامعلی پیچک پرداختیم. 


وی در پایان گفت: تنها مسئله برای ما در عین سرعت بخشیدن به نگارش کتاب کم بودن زمان برای رسیدن این اثر به برنامه همایش و بزرگداشت شهید پیچک بود که به حمدالله این کتاب با استعانت از روح شهید بزرگوار در زمان مقرر با کیفیت مطلوب به چاپ رسید.


نویسنده کتاب شاهین بر آفتاب اثر خود را بدون پیرایه‌های ادبی، با نگارشی روان و دوست داشتنی زوایای پیدا و نهان زندگی شهید پیچک را برای نسل‌های بعدی به رشته تحریر درآورده و در نهایت، رسیدن به ‌خدا را تنها را کمال انسان معرفی کرده است.


 نویسنده کتاب شاهین بر آفتاب مقطعی از تاریخ دفاع مقدس را در مناطق غربی کشور که با رشادت دلیرمردان سپاه و ارتش از وجود متجاوزان پاک شد را به نگارش درآورده است که خواندن این کتاب تأثیرگذار به تمام علاقه‌مندان ادبیات دفاع مقدس و پایداری و شهدای گران قدر توصیه می‌شود.


انتهای پیام/4100


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ هنر آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته