دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صالحی عمران:

دانشگاه‌ها به‌تنهایی مسئول ایجاد اشتغال نیستند

رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای گفت: دانشگاه‌ها به‌تنهایی مسئول ایجاد فرصت‌های اشتغال برای همه نیروی انسانی و جویای کار جامعه نیستند.
کد خبر : 329106
97-02-c18-1830.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌‌ای، همایش تخصصی ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در دانشگاه‌ها پیش از ظهر امروز با حضور پروفسور یاشاوانتها دونگره استاد تجارت جهانی و مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی دانشگاه میسور هند در سالن همایش‌های سازمان مرکزی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌‌ای آغاز به کار کرد.


این همایش به همت مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و با شرکت جمعی از رؤسای دانشگاه‌های کشور، مدیران امور بین‌الملل دانشگاه‌ها و  برخی از رؤسای استانی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌‌ای برگزار شد.


ابراهیم صالحی عمران در ابتدای این همایش با بیان اینکه همایش مذکور با همکاری مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌‌ای کشور برگزار شده است، عنوان کرد: موضوع کارآفرینی و نوآوری موضوع بسیار مهمی در دانشگاه‌ها و آموزش عالی است و نسل‌های مختلف دانشگاهی در دانشگاه‌های دنیا را به وجود آمده که طبیعتاً تحولات دانشگاهی در ایران می‌بایست از این تجربیات استفاده کند.


رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌‌ای با طرح این سؤال که اکنون چقدر دانشگاه‌های ایران مسئول اشتغال هستند، گفت: آیا همه مسئولیت‌ها بر عهده دانشگاه‌هاست؟ بنده معتقدم همه انتقادها متوجه آموزش عالی نیست و دانشگاه‌ها به‌تنهایی مسئول اشتغال نیستند. نمی‌توان گفت دانشگاه‌ها تنها مسئول ایجاد و تولید فرصت‌های اشتغال هستند. فراهم‌سازی فرصت‌های اشتغال به مسائل اجتماعی، سیاسی و رشد اقتصادی جامعه نیز بستگی دارد.


صالحی عمران گفت: قرار نیست تمام خروجی‌های آموزش و پرورش به دانشگاه بروند این در حالی است که  تمام فارغ‌التحصیلان آموزش متوسطه به دانشگاه می‌آیند و متقاضی آموزش عالی هستند. در کشورهای توسعه‌یافته ۳۰ درصد از این فارغ‌التحصیلان وارد آموزش عالی و ۷۰ درصد آنان وارد بازار کار می‌شوند.


عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از فراهم‌سازی مهارت‌های منتهی به اشتغال می‌بایست در دوران تحصیل در مدارس و قبل از حضور در آموزش عالی رخ دهد، لذا اصلاحات نظام آموزش متوسطه می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری را ایفا نماید.


انتهای پیام/4060/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
رحمان قدسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
۰
دانشگاه درست است مسئول اشتغال دانشجو نیست ولی مسئول آموزش درست و تجربه آموزی به دانشجوست نه آموزش عملی صرف
فرانک حسینی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
۰
دانشگاه می‌تونه با تعامل حوزه صنعت هم نیروی متخصص تربیت کنه و هم برای دانشجو ایجاد بازار کار کنه
کمال اوحدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
۰
دانشگاه میتونهبا آموزش دانشجو و متخصص بار آوردنشان کار آفرین باشد نه سر بار جامعه آفرین
هلدینگ شایسته