دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صالحی عمران:

دانشگاه‌های مهارتی نیازهای صنعت را برطرف کنند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: یک برنامه آموزشی مهارتی مطلوب، باید برنامه‌ریزی درسی را از صنعت گرفته و نیاز صنعت را برطرف کند.
کد خبر : 321675

ابراهیم صالحی‌عمران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه‌ و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: یک برنامه آموزشی مهارتی مطلوب باید نیازها و تقاضای صنعت و بخش خصوصی را در نظر گرفته و براساس آن، ظرفیت دانشگاه و حتی تعداد رشته‌های مهارتی  را تعیین کند.


وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی با نیازسنجی صنعت معنی پیدا می‌کند، ادامه داد: اطلاعات تعداد پذیرش دانشجو و حتی نوع رشته‌ها باید از بازار کار و صنعت گرفته شود که سیستم آموزش عالی کشور تاکنون در این زمینه عملکرد مطلوبی نداشته و این ارتباط به‌خوبی صورت نگرفته است.


صالحی‌عمران افزود: اگر اطلاعات راهبردی از بازار کار داشته باشیم، تعداد زیادی مشاغل حرفه‌ای موجود است که با آموزش‌های مهارتی می‌توان به آنها رونق بخشید و اشتغال‌زایی کرد.


رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای کشور با تأکید بر وجود هزار و 300 حرفه در بازار کار و صنعت اظهار کرد: این حرفه‌ها در قالب‌های مهارتی از سوی آموزش عالی پاسخ داده نمی‌شود، در حالی‌که حرفه‌هایی نیز در آینده به‌ وجود خواهد آمد که دانشگاه‌ها باید با آینده‌پژوهی این رشته‌ها را شناسایی کرده و پاسخگوی نیازهای جامعه و بازار کار باشند.


وی در پایان تأکید کرد: دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای، مجوز تغییر برنامه درسی را به‌تازگی کسب کرده است و این به معنای ایجاد رشته‌های جدید و حذف رشته‌های کم‌تقاضا و ایجاد تحولات همگام با نیازهای صنعت است.


انتهای پیام/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته