دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1397 - 19:41
حجت‌الاسلام حیدری:

مشاوران دانشگاهی در مکان‌های عمومی دانشگاه حاضر شوند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: مشاوران به جای حضور در دفاتر مشاوره در مکان‌های عمومی دانشگاه حاضر شوند.
کد خبر : 327965
photo_2018-11-21_16-30-58.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری عصر امروز در گردهمایی مشاوران واحدهای دانشگاهی استان اصفهان گفت: قشری که عموم مشاوران دانشگاه‌ها با آن مواجه‌اند، قشر جوان جامعه هستند، از این رو وظیفه نهایی تربیت نسل ‌آینده‌ساز کشور بر عهده مشاوران است.


وی افزود: ثمره کار هدایت و مشاوره، سرمایه ارزشمندی است که باعث راهنمایی، تربیت صحیح و سالم‌سازی فضای جامعه می‌شود.


حیدری با اشاره به نقش مشاوره خاطرنشان کرد: از منظر پیامبر اکرم(ص) کمک به دیگران، انجام عمل عام‌المنفعه و راهنمایی و هدایت افراد از مصادیق صدقه است و مشاوران نه تنها به افراد کمک می‌کنند که راه درست را انتخاب کنند؛ بلکه باعث سالم‌سازی افکار و افعال در جامعه نیز می‌شوند.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: شبکه گسترده‌ای از استادان، روحانیون، تشکل‌های مختلف علمی و آموزشی تأثیرگذار و تشکل‌های دانشجویی در واحدهای دانشگاهی استان داریم از این رو باید شناخت مشکلات و آسیب‌شناسی آنها بهترین راهکارهای را ارائه و افراد را در بهترین مسیر سوق دهیم.


وی تصریح کرد: بسیاری افراد برای دستیابی به پاسخ سؤالات خود به دفاتر و مراکز مشاوره مراجعه نمی‌کنند از این رو پیشنهاد می‌کنم در مقاطعی از سال، مشاوران به جای حضور در دفاتر مشاوره، در مکان‌های عمومی دانشگاه حاضر شوند تا افراد بتوانند از خدمات آنان بهره‌مند شوند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: فلسفه وجودی دانشگاه دانشجو است و چون دانشجویان از بهترین خلق خدا هستند. خدمت در دانشگاه یعنی خدمت به یکی از بهترین اقشار در یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها یعنی دانشگاه است.


 احمد آذین افزود: گنجینه‌های پرافتخاری در حوزه‌های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و وصایای شهدا داریم که رجوع به آن می‌تواند کمک بزرگی در پرورش نسل جوان داشته باشد.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات هم‌اندیشی و شوراهای مشورتی استادان خاطرنشان کرد: اداره مجموعه بزرگی همچون دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیاز به همراهی، همفکری، کمک و مشورت اعضای هیأت علمی دارد و از مشاوران واحدها تقاضامندم با آسیب‌شناسی مشکلات و ارائه راهکارها در ایجاد فضای فکری و فرهنگی مثبت ‌یاری‌رسان ما باشند.


وی تصریح کرد: هدف ما تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است و در این راه هدایت، حمایت و راهنمایی مشاوران به نسل جوان دانشجو بسیار راهگشاست زیرا جوانان امروز مدیران آینده کشور هستند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
مشاور
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
۰
استاد عزیز کسی که به مشاور مراجعه نمیکند قطعا سبک دلبستکی اجتنابی دارد.لطفا در موضوعی که اطلاع ندارید اظهار نظر نکنید.
هلدینگ شایسته