دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1397 - 18:24
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان:

دانشگاه‌ها در پرداختن به مسائل فرهنگی و اسلامی پیش‌قدم باشند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: باید دانشگاه‌ها در زمینه پرداختن به مسائل فرهنگی و اسلامی پیشرو و پیش‌قدم باشند.
کد خبر : 297843

به گزارش خبرنگار گروه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبرگزاری آنا از اصفهان، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری در یکصد و سی و پنجمین نشست مشترک مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان که با حضور معاونان و مدیران دانشجویی و فرهنگی و به میزبانی دانشگاه آزاد مرکز جوشقان قالی برگزار شد، گفت: «در اسلام و آموزه‌های فرهنگی آن، محیط به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابعاد مؤثر در آموزش فرهنگ و مسائل فرهنگی مورد تأکید قرار گرفته است. در دنیای امروزی با همه مسائل و مشکلات آن، لزوم تربیت مطلوب نسل جوان از دغدغه‌های بزرگ جامعه اسلامی است.


وی افزود: «بروز مشکلات اخلاقی و تربیتی و حمایت استعمارگران از این حربه‌ها در عصر حاضر بیش از پیش به چشم می‌خورد که شناخت این آسیب‌ها، تنها راهی است که می‌توان با تکیه بر آن به تصمیم‌گیری و تعیین خط مشی برای پیشگیری و مقابله با آنها پرداخت. در همین راستا لزوم پرداختن هر چه بیشتر به مسائل دینی و فرهنگی ضرورت بیشتری پیدا کرده است که در این بین باید دانشگاه‌های ما در زمینه پرداختن به مسائل فرهنگی و اسلامی پیشرو و پیش‌قدم باشند.»


حیدری عنوان کرد: «با لطف و یاری خداوند و تلاش دانشجویان منتخب واحدهای دانشگاهی، شورای مشورتی دانشجویی شکل گرفت و جلسات این شورا برگزار شد که اقبال خوبی از این قضیه صورت پذیرفت. مسائل و مشکلات دانشجویان باید در این شورا مطرح شود که به لطف خداوند بازخورد خوبی در این‌‌باره داشته باشیم. ضیافت اندیشه رضوی ویژه دانشجویان، ضیافت اندیشه استادان، انتخاب دبیران هم‌اندیشی واحدها، شکل‌گیری هیات مصباح‌الهدی ویژه جامعه دانشگاهیان استان اصفهان و ... از جمله برنامه‌هایی است که از سوی نهاد استان انجام شده و یا در حال انجام است.»



حجت‌الاسلام غلام‌رضا سلیمانی امام جمعه شهر جوشقان نیز تصریح کرد: «مسئولیت شما در ارتباط با دانشجویان و مسئولیت فرهنگی در دانشگاه‌ها با توجه به شرایط جامعه، مهم‌ترین مسئولیت است. دشمن، نسل جوان و دانشگاه‌ها را به‌عنوان هدف مورد حملات خود قرار داده است. دانشجویان و نسل جوان ما در معرض خطر هستند، لذا مسئولیت فرهنگی و انجام آنها مسئولیتی بس خطیر است، پس قدر خود را بدانید، زیرا مسئولیت بسیار سنگینی را به‌عهده گرفته‌اید.»



غلا‌م‌رضا زرگری رئیس مرکز جوشقان هم عنوان کرد: «مرکز جوشقان سال 88 در زمینی به وسعت 30 هکتار راه‌اندازی شد. با کمک واحد کاشان، مرکز جوشقان راه توسعه را در پیش گرفت. همه هزینه‌های ساخت این مرکز از سوی خیرین شهر جوشقان تأمین شده است. این دانشگاه در حال رشد در استان دارای 3 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی با 6 کارمند و بیش از 600 دانشجو، یکی از دانشگاه‌های موفق استان محسوب می‌‌شود.»



انتهای پیام/4046


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته