دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 11:49
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی:

دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های مناسبی را برای تربیت جوانان متخصص ایجاد کرده است

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اکنون با همت دکتر میرزاده ظرفیت‌های مناسبی را برای تربیت جوانان متخصص و اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.
کد خبر : 3278

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی کائیدی در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد گفت: دانشگاه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی استان ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند برای توسعه زیرساخت‌های استان در جهات مختلف موثر باشند.


نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه در دنیا مسئلهٔ آموزش مسئلهٔ بسیار مهمی است و کشوری رشد و توسعه پیدا می‌کند که یک مراکز آموزش عالی پیشرفته داشته باشد تا بتواند با استفاده از نیروهای نخبه و علمی در پیشرفت فرهنگ جامعه خود گامی موثر بردارد.


کائیدی دانشگاه آزاد اسلامی را یک ظرفیت بسیار بزرگ دانست که تأسیس آن در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، بخش عظیمی از معضلات و مشکلات ادامه تحصیل جوانان را مرتفع کرده است.


نماینده مردم پلدختر با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه فعالیت ثمربخش خود در سال های گذشته اکنون نیز با همت رئیس دانشگاه دکتر میرزاده ظرفیت‌های مناسبی را برای تربیت جوانان متخصص و اشتغال زایی ایجاد کرده است، گفت: در کل دانشگاه آزاد اسلامی موهبتی الهی بود که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و امروز شاهد گسترش دامنه آن در سراسر کشور هستیم.


وی یکی از دلایل عدم توسعه استان لرستان را نبود تعامل، مفاهمه و همفکری مدیران استانی و استادان و نخبگان دانشگاه‌ها با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و دانشگاهیان و نخبگان باید با مفاهمه و همفکری و با هر سلیقه و تفکر سیاسی، با یک وحدت رویه به سمت و سوی پیشرفت این استان قدم بردارند.


کائیدی خواستار توجه بیشتر به فضای آموزشی مناسب مرکز دانشگاهی پلدختر شد.


رئیس واحد خرم آباد نیز در این دیدار گزارشی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد را ارائه داد و عنوان کرد: این واحد دانشگاهی نیاز مبرم به توجه نمایندگان و مسئولیت ارشد استان دارد تا حرکت رو به رشد خود را تسریع بخشد.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین مرکز علمی آموزشی استان می‌تواند در رفع مشکلات نرم افزاری استان لرستان مؤثر و راهگشا باشد و نمایندگان استان باید از این پتانسیل و قابلیت استفاده کنند.


دکتر یداله ملکی با توجه به توسعه رشته‌های این واحد دانشگاهی در مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۳ رشته به ۵۰ رشته از شروع پروژه‌های نیمه تمام عمرانی که سال‌ها متوقف مانده‌اند از طریق وصول مطالبات خبر داد.


رئیس واحد خرم آباد عنوان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد با همت همه استادان و کارکنان جایگاه خود را در غرب کشور پیدا کرده و به یکی از دانشگاه‌های مهم کشور تبدیل شود.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان افزود: مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی توسعه استان در جهات مختلف است نه عزل و نصب و در انتخاب مدیران دستگاه های اجرایی باید شایسته سالاری مد نظر قرار گیرد.


ملکی گفت: مهم‌ترین کاری که برای مراکز از جمله مرکز پلدختر باید صورت گیرد ایجاد فضای آموزشی مناسب است که در دستور کار قرار گرفته و همکاری نماینده این شهرستان در تحقق بخشیدن به آن لازم است.


رئیس واحد خرم آباد از نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری اخذ رشته پرستاری در این واحد دانشگاهی شد.


در ادامه این جلسه دکتر اللهیار رحمتی معاون فرهنگی واحد خرم آباد نیز فرهنگ را زیربنای توسعه عنوان و تصریح کرد: دانشگاه‌ها کارشان روشن‌گری و خدمت به جامعه است.


رحمتی خواستار تعامل بیشتر مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با این واحد دانشگاهی شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش عالی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته