دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1397 - 10:04
سردار حسینی:

عرضه محصولات فرهنگی راهبرد مقابله با دشمن در فضای مجازی است

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام گفت: برای مقابله با دشمن در فضای مجازی منتظر اقدام و سپس مقابله نایستیم؛ بلکه باید محصولات فرهنگی مناسب خود را عرضه کنیم.
کد خبر : 326829
521105_676.jpg

سردار سیدصادق حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در ایلام اظهار کرد: جنگ نرم از گذشته تاکنون بر‌اساس قدرت، زمان و ادبیات هر دوره‌ای اشکال مختلفی را به‌خود دیده است.


وی افزود: به‌عنوان مثال فتح مکه با استراتژی فریب و ارعاب دشمن توسط رسول گرامی اسلام(ص) ضمن روشن کردن آتش در بیابان‌های اطراف این شهر برای زیاد نشان‌دادن تعداد لشکریان اسلام نمونه‌ای از این رویکرد نظامی و سیاسی است.


حسینی اظهار کرد: در عصر معاصر با جنگ نرم مواجه هستیم و جنگ سرد بین دو بلوک شرق و غرب نیز از همین مصادیق است و پس از موفقیت ایالات متحده علیه اتحاد جماهیر شوروی، سردمداران و نظریه‌پردازان آمریکایی چنین گمان می‌کردند که روش‌های استفاده شده می‌تواند علیه جمهوری اسلامی نیز کارگر باشد.


فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام متذکر شد: دشمن با جنگ نرم درصدد تغییر فرهنگ‌هاست و باید تناقضات ادعاها و واقعیات آمریکا تبیین شود.


وی با تأکید بر اینکه داشتن اعتقاد و آگاهی سیاسی به مسائل روز پیرامونی، عاملی بازدارنده علیه اقدامات نرم و خزنده دشمن است، گفت: هوش سیاسی مردم ایران مانع از تحقق این امر شده و بر همین اساس دشمن درصدد تغییر ذائقه فرهنگی مردم برآمده است.


حسینی تأکید کرد: آمریکا به‌دنبال تغییر هویت‌ها و باورهای مردم کشورهای مورد هجمه در این جنگ نرم است و می‌خواهد شهروندان غیرآمریکایی با فرهنگ آمریکایی داشته باشد، شهروندانی که دنباله‌رو سیاست‌ها و فرهنگ و در یک کلام خواسته‌های آمریکا در کشور خود هستند و ناخواسته در راستای خواسته‌های این دولت استکباری حرکت می‌کنند.


وی با اشاره به زمینه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی برخواسته از متن مردم و خواسته‌های اسلامی آنان است و دشمن تلاش دارد تا شکل مردمی بودن این انقلاب را منحرف و بین انقلاب و مردم، به‌ویژه نسل جدید فاصله بیندازد.


فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام افزود: دشمن این سیاست کاری خود را از طریق فضای مجازی و فشارهای اقتصادی بر دوش مردم تحمیل می‌کند تا بین نظام و مردم جدایی و تفرقه بیندازد.


حسینی ادامه داد: شگرد دشمن در اجرای این روش موج‌سواری رسانه‌ای و تأثیر بر روان مردم است به این شکل که با شایعه‌سازی و تولید گزارش‌های خلاف واقع با همکاری یک عده سودجوی داخلی که خواسته یا ناخواسته با همین سیاست‌های آمریکایی همراه می‌شوند، بازار ارز و سکه را ملتهب کرده و با احتکار بر کالاهای ضروری مردم و حتی کودکان شیرخواره تأثیر می‌گذارند.


وی گفت: در این تاکتیک رسانه‌ای که موسوم به پاره حقیقت‌گویی است، از مصادیق بسیار کوچک دارای صحت با دایره پوششی بسیار محدود، برای تأثیر بر افکار عمومی و القای صحت ادعای مورد نظر دشمن در کل جامعه بهره‌گیری می‌شود.


حسینی اضافه کرد: بهبود شرایط اکنون نه ناشی از واردات کالا و مواد اولیه از خارج کشور است نه ناشی از کمک‌های ارزی و سوئیفت اروپایی، بلکه در گرو مدیریت داخلی و همراهی مردم با سیاست‌های تنظیم بازار توسط دولت است.


وی علت دشمنی آمریکا با ملت و نظام برخواسته از اراده ملت ایران را از بین رفتن تمام منافع آن در ایران و تهدید منافع آن در منطقه عنوان کرد و گفت: زمانی آمریکا ادعای کدخدای جهان بودن را داشت و هر کسی برای هر کاری باید از کدخدا اجازه می‌گرفت و امام راحل(ره) به برکت انقلاب اسلامی این هیمنه را شکستند.


حسینی گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش حالا در یمن، لبنان، عراق، سوریه و افغانستان شکست خورده‌اند و این تنها یک شکست نظامی نیست، بلکه شکستی فرهنگی و اعتقادی برای آنان است؛ چراکه نتیجه فرهنگ، سیاست و آرمان‌های آمریکایی برای عموم مردم جهان در حال تبیین شدن است.


به گفته فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، برای مقابله با تحرکات دشمن در فضای مجازی که بر افکار و روح مخاطب خود تأثیرگذار است، هرگز منتظر اقدام و سپس مقابله با دشمن نیستیم؛ بلکه باید محصولات فرهنگی مناسب خود را تهیه و عرضه کنیم.


حسینی تأکید کرد: منابع، قدرت و امکانات ما بسیار است؛ اما اگر منتظر بمانیم دشمنان یک نکته‌ای را بیان کنند و به‌دنبال آن در جامعه پذیرش پیدا شود، ردکردن و مقابله به آن کمی سخت و دوباره هزینه‌بردار می‌شود؛ بنابراین ابتدا باید تبیین و بعد جایگزین شود.


وی خواستار تهیه و اجرای برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت برای مقابله با اقدامات دشمنان شد و عنوان کرد: فرهنگ غالب در زمینه مسائل اجتماعی در جامعه حقیقی یک چیز است و در جامعه مجازی امکان دارد یک چیز دیگر باشد.


انتهای پیام/4101/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته