دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1397 - 19:10
کارگر:

50 درصد جرائم سایبری کلاه‌برداری رایانه‌ای است

رئیس پلیس فتای فسا با اشاره به روش‌های کلاه‌برداری در فضای مجازی گفت: کلاه‌برداری رایانه‌ای و برداشت غیرمجاز از حساب بیش از ۵۰ درصد جرائم سایبری در کشور است.
کد خبر : 325914
DSC09072.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از فسا، کارگاه آموزشی حضور امن در فضای مجازی عصر امروز با همکاری پلیس فتا در دانشگاه آزاد اسلامی فسا با حضور وحید کارگر رئیس پلیس فتای شهرستان فسا، هیأت رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد فسا در تالار غدیر دانشکده فنی مهندسی برگزار شد.


رئیس پلیس فتای فسا با اشاره به روش‌های کلاه‌برداری در فضای مجازی، بیان کرد: کلاه‌برداری رایانه‌ای و برداشت غیرمجاز از حساب، بیش از ۵۰ درصد جرائم سایبری در کشور را شامل می‌شود.


وحید کارگر ادامه داد: روش‌های کلاه‌برداری به‌صورت‌های فیشینگ، اسکیمر، خالی کردن حساب با رسیدهای خودپرداز، کلاه‌برداری به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی، سایت‌های شرط‌بندی و ... است.


وی با اشاره به آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی، خطرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی و راه‌کارهای پیشگیری به روش‌های مختلف از جمله کلاه‌برداری ایمیلی، پیامکی و سرقت رمز عابر بانک از طریق مهندس اجتماعی، هتک حرمت و نشر اکاذیب را از رایج‌ترین جرائم رایانه‌ای کشور دانست.


کارگر امنیت در اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی معرفی کرد و ادامه داد: رعایت نکردن نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به‌دنبال دارد.


وی در خصوص راه‌کارهای  افزایش سطح ایمنی در فضای مجازی گفت: با حفظ حریم شخصی، گروه‌بندی دوستان، حذف مشخصات خود، محافظت از آلبوم‌ها و خصوصی کردن تماس‌ها  می‌توان با خیال آسوده‌تری از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.


انتهای پیام/4101/4062


انتهای پیام/

برچسب ها: ana Ananews آنا سایبری فتا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته