دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1397 - 07:58
منظری توکلی مطرح کرد:

فضای مجازی، کاربردی‌ترین مرکز توجه و اشاعه فرهنگ کتابخوانی

دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، فضای مجازی را یکی از کاربردی‌ترین مراکز هزینه در توجه و اشاعه فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد.
کد خبر : 325848
IMG_8559.JPG

حمدالله منظری‌توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان با تبریک و گرامیداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابخانه با تأکید بر اهمیت کتاب و کتا‌ب‌خوانی در آتیه علمی و فرهنگی کشورها اظهار کرد: یکی از شاخص‌های پیشرفت و هویت فرهنگی جامعه، میزان آثار مکتوب و توجه آحاد جامعه به مطالعه، کسب دانش و مهارت‌ از این طریق است.


وی ادامه داد: این امری است که می‌تواند در دانشگاه‌ها با آموزش،‌ پی‌ریزی شود؛ اما ادامه‌یافتن و ثمربخشی آن نیازمند نهادینه‌شدن این فرهنگ در برنامه‌های روزانه است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، فراگیرشدن فضای مجازی و همه‌گیری استفاده از اینترنت و ابزارهای الکترونیک در زندگی روزمره را بهترین فرصت توأم با تهدید دانست.


منظری‌توکلی گفت: اکنون فضای مجازی همانند شمشیری دودم است که هم می‌تواند سبب برکات و هم اسباب شر باشد؛ بنابراین نمی‌توان امکاناتی که این فضا ارائه می‌کند را نادیده گرفت و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد.


وی افزود: یکی از کاربردی‌ترین مراکز هزینه در فضای مجازی باید توجه و اشاعه فرهنگ کتابخوانی باشد که متأسفانه آمارهای منتشرشده نشان‌دهنده شرایط مطلوب ما در این زمینه نیست و این‌گونه به نظر می‌رسد که استفاده از ابزار الکترونیکی در جامعه ما بیشتر سطحی‌خوانی مطالب را به ارمغان آورده و آن کنکاش و درک عمق مفاهیم که در متون مورد نظر است، اتفاق نمی‌افتد.


دبیر هیأت امنای استان کرمان درباره فعالیت‌های انجام شده به مناسبت هفته کتاب در واحد کرمان گفت: به منظور پاسداشت و اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی، نمایشگاهی در کتابخانه دانشگاه راه‌اندازی شده است و با هماهنگی‌هایی که با ناشران صورت‌ پذیرفته، دانشجویان قادر خواهند بود همه کتاب‌ها را به نصف قیمت پشت جلد خریداری کنند.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته