دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1397 - 17:01
صفوی مطرح کرد:

لزوم برخورداری مدیران از شوق خدمت در جامعه اسلامی

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان گفت: مدیران باید شوق خدمت داشته باشند؛ چراکه فرصت خدمت در جامعه اسلامی، عبادت است.
کد خبر : 326529
photo_2018-11-17_15-47-16.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گیلان، حجت‌الاسلام محمدحسین صفوی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، انتظار فرج را یکی از مهم‌ترین اصول انقلاب اسلامی دانست و افزود: طبق عقیده امام خمینی(ره) نگاه باید به رفتار مسئولان باشد.


وی ادامه داد: اگر رفتار مسئولان در راه فرج و ظهور بود، رفتار آنان قابل قبول است، در غیر این‌صورت باید با آنان برخورد شود. در جامعه اسلامی مدیران باید شوق خدمت داشته باشند؛ چراکه فرصت خدمت و کارکردن در جامعه اسلامی، عبادت محسوب می‌شود.


صفوی، حضور امام زمان(عج) را همانند خورشید پشت ابر دانست و ادامه داد: همان‌طور که خورشید حتی اگر پشت ابر باشد، منجر به حیات و زندگی می‌شود؛ وجود امام زمان(عج) در عصر غیبت هم مانند خورشید پشت ابر است که منجر به خیررسانی به جامعه مسلمانان می‌شود.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد استان گیلان، افضل عبادات را انتظار فرج دانست و بیان کرد: کسی از رحمت خداوند ناامید می‌شود که راه خدا را گم کرده باشد و بعد از شرک، یکی از بزرگ‌ترین گناهان، یأس از رحمت پروردگار است. امام زمان(عج) وجودشان موجب زند‌ه‌بودن امیدها و آرزوها و انقلاب اسلامی محصول این امید است.


صفوی با اشاره به این فرموده امام راحل که انتظار فرج از نیمه خرداد می‌کشم، افزود: این انقلاب مقدمه ظهور است و بنا بر گفته بزرگان همان‌طور که دو بار غیبت وجود دارد، دو بار هم ظهور وجود دارد و این انقلاب، ظهور اول و مقدمه ظهور نهایی امام زمان(عج) است.


وی یکی از مهم‌ترین  وظیفه دانشگاه‌ها را تربیت نیرو برای آینده انقلاب دانست و ادامه داد: تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌ها باید فعال شود و اگر تعداد تشکل‌ها و افرادی که خدمات فرهنگی تولید می‌کنند، زیاد شود، فعالیت‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی از لحاظ کیفی و کمی افزایش پیدا می‌کند و منجر به رشد فرهنگی جامعه  می‌شود.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان با توجه اهمیت کار تشکیلاتی در گفتار مقام معظم رهبری، ادامه داد: اگر تشکیلات شکل نگیرد، کارها به‌خوبی انجام نمی‌شود و مفهوم آتش به اختیار بودن به‌خوبی صورت نمی‌پذیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز در این جلسه با اشاره به آیات سوره عصر اظهار کرد: خداوند در این آیات به عصر قسم یاد کرد که تنها راه نجات انسان‌ها، رفتار براساس حق و پیشه‌کردن صبر است.


سیروس بیدریغ خاطرنشان کرد: در اداره  جامعه و دانشگاه‌ها حتماً مشکلاتی بروز می‌کند که می‌توان با داشتن صبر، رفتار بر اساس حق و توفیق خداوند بزرگ آنها را حل کرد.


عمران علی‌زاده مسئول تشکل‌های سیاسی- اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز گزارشی در مورد وضعیت تشکل‌های اساتید و دانشجویان در واحد لاهیجان ارائه داد و راهکارهایی برای ترغیب فعالیت بیشتر مطرح کرد.


اجرای بخشنامه حجاب، عفاف، برنامه‌ریزی برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، فعال‌سازی انجمن‌های اسلامی، سیاسی و فرهنگی ازجمله مواردی بود که با حضور اعضای حاضر در جلسه یاد شده مورد تبادل نظر و بررسی قرار گرفت.


به گزارش آنا، حاضران با حضور در مزار شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و قرائت فاتحه، یاد و خاطره آنان را گرامی‌داشتند.


انتهای پیام/4101/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب