دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1397 - 17:04
حجت‌الاسلام زارعی مطرح کرد؛

تأکید بر ضرورت خداباوری در عبادات

کارشناس مرکز تخصصی نماز قم با تأکید بر ضرورت خداباوری در عبادات گفت: نماز وسیله‌ای برای تقرب به خداوند بوده و تکرار آن سبب نزدیکی به پروردگار است.
کد خبر : 347691
IMG_9998.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی زارعی عصر امروز در نشست برگزاری کارگاه نماز و سلامت معنوی ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان اظهار کرد: براساس آیات قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) هر کس که بخواهد نماز یا عبادتی را انجام دهد بهتر است این کار براساس پشتوانه عقلی و فکری باشد.


وی افزود: دین اسلام و قرآن کریم هر دو مبنایی علمی دارند و مؤمنان باید نسبت به این محتواهای غنی و علمی آگاهی داشته باشند.


کارشناس مرکز تخصصی نماز قم با تأکید بر ضرورت خداباوری در عبادات یادآور شد: نماز وسیله‌ای برای تقرب به خداوند است و تکرار آن سبب بیشتر شدن باور و نزدیکی به پروردگار است و این هدف اصلی عبادت است که باید برای افراد تبیین شود.


زارعی تصریح کرد: اگر خدا را به خوبی به مردم معرفی کنیم انسان‌ها با ضمیر پاک و قدرت تعقل خود مسیر زندگی الهی را در پیش خواهند گرفت و از شرّ شیاطین در امان خواهند بود.


این پژوهشگر دینی و مذهبی عنوان کرد: برای ایجاد الفت و محبت با خداوند باید شاکر نعمت‌های بی‌شماری که به ما عطا شده، باشیم و بارها از ما خواسته شده که نعمت‌های الهی را قدر بدانیم.


کارشناس مرکز تخصصی نماز قم با اشاره به اهمیت جایگاه مطالعه تاریخ در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی افراد اظهار کرد: سرانجام زندگی افراد مطرح می‌تواند راه درست خداپرستی و خوب زندگی کردن را به ما نشان دهد.


زارعی در پایان حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را در برگزاری این دست جلسات معرفت‌افزایی مناسب قلمداد کرد و متذکر شد: در بستر دانشگاه که نقش بزرگی در شکل‌گیری فضای اجتماعی دارد، می‌توان زمینه خداشناسی و تقرب جوانان را بیش از پیش مهیا کرد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته