دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعزام کاروان 40 نفره دانشجویان دانشگاه آزاد شهرکرد به کربلا

40 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد شهرکرد امروز عازم سفر زیارتی کربلای‌معلی شدند.
کد خبر : 321342
k3.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرکرد، هم‌زمان با فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در قالب یک کاروان 40 نفره با نام شهید ابراهیم هادی صبح امروز از دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به نجف‌اشرف اعزام شدند. 


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان هستیم، ایامی که در تاریخ دشمنان اهل‌بیت از هر اقدام و تلاشی برای از بین بردن نام و یاد و خاطره امام حسین(ع) و نهضت بی‌نظیرش دریغ نکردند.


حجت‌‌الاسلام رضا قاسمی‌نژاد افزود: وقتی به تاریخ نگاه کنیم متوجه می‌شویم که حرم امام حسین(ع) 20 مرتبه تخریب شده و در زمان متوکل عباسی چهار مرتبه این اتفاق افتاده حتی حرم امام حسین(ع) را به آب بستند، اما به اذن پروردگار آب وارد حرم نشد و دشمنان اسلام به این هم بسنده نکرده و اعلام کردند هر کسی به زیارت امام‌حسین(ع) برود، دستانش قطع می‌شود و کشته خواهد شد که در این راه هم تعداد زیادی از شیعیان و دوستداران امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.


وی اظهار کرد: در قرن 12 وهابیت این غده سرطانی که به‌وسیله استکبار به‌وجود آمده است، 500 نفر از شیعیان را در حرم مطهر امام حسین(ع) به شهادت رساندند و صدام ملعون هم در سال‌های آخر عمرش، شیعیانی که با پای پیاده به زیارت ابی عبدالله(ع) می‌رفتند، به توپ و تانک بست و تعداد زیادی را به شهادت رساند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: جاذبه مغناطیسی امام حسین(ع) نه تنها فراموش نشد، بلکه الان به حدی رسیده که از مرزهای اسلامی فراتر رفته و تبدیل به یک جامعه جهانی و یک اجتماع عظیم جهانی تبدیل شده که شیعه و سنی، مسلمان و غیرمسلمان در این اجتماع حضور گسترده دارند.


قاسمی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به لطف الهی و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و همت مسئولان دانشگاه، سیل مشتاقان امام حسین(ع) در قالب یک کاروان خودجوش راهی نجف‌اشرف و کربلای‌‌‌‌معلی خواهد شد. این دانشجویان متشکل از دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هستند که قرار است پیاده بعد از زیارت قبر مطهر علی‌بن‌ابیطالب (ع) به زیارت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) مشرف شوند.


قاسمی‌‌نژاد افزود: کاروانی که از دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد راهی کربلا است، به‌نام شهید والامقام ابراهیم هادی نا‌م‌گذاری شده است. شهید هادی، یکی از شهدایی است که نوید اربعین و این واقعه عظیم الهی را حدود سال 1362 داده بود که زمانی خواهد آمد از مرزهای ایران مردم دسته‌دسته به زیارت امام حسین(ع) خواهند رفت.


به گزارش آنا، هنگام بدرقه دانشجویان به این سفر معنوی و زیارتی، مظاهر نیک‌خواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، فرهاد خاکسار حقانی معاون توسعه واحد شهرکرد، موسی مولوی معاون فرهنگی و دانشجویی واحد شهرکرد و دیگر مسئولان دانشگاه حضور داشتند.


انتهای پیام/4071/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته