دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1397 - 07:48
قهرمان سنگین‌وزن کشتی:

از رسول خادم عذرخواهی می‌کنم

دارنده مدال برنز رقابت‌های جهانی گفت: برخی کارشناسان مغرضانه تیم را نقد می‌کنند در صورتی که اگر آنها عاشق کشتی هستند حالا وقت حمایت از این تیم است.
کد خبر : 321218

پرویز هادی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره کسب مدال برنز در رقابت‌های جهانی مجارستان گفت: سطح رقابت‌ها خیلی بالا بود و متأسفانه امسال تیم کشتی ایران با قرعه‌های سختی روبه‌رو شده بود. من تمام تلاشم را به‌کار گرفتم تا بتوانم در این مسابقه جواب زحمات کادر فنی و رسول خادم را بدهم اما متأسفانه نتوانستم به مدال طلا برسم. بااین‌حال اما خدا را شکر می‌کنم که دست‌پر از این رقابت‌ها بیرون آمدم و امیدوارم که در رقابت‌های بعدی بتوانم جبران کنم.


دارنده مدال برنز رقابت‌های جهانی درخصوص حریفانش بیان کرد: من تا مرحله نیمه‌نهایی نتایج خوبی به‌دست آوردم و توانستم حریفانم را شکست دهم، اما در مرحله فینال مقابل حریف گرجستانی خودم دچار یک اشتباه تکنیکی شدم و متأسفانه شکست خوردم. به‌نظر خودم می‌توانستم این حریف را شکست دهم چرا که حریف ترکیه‌ای که سخت‌تر از او هم بود را من شکست داده بودم اما متأسفانه به‌خاطر یک اشتباه کوچک شکست خوردم و مدال طلا را از دست دادم.


وی در رابطه با عملکرد دیگر ملی‌پوشان در این رقابت‌ها اظهار کرد: تمام کشتی‌گیران زحمت خودشان را کشیدند و هیچ‌کس برای باخت روی تشک نرفته بود. تیم هم از آمادگی کاملی برخوردار بود اما باید توجه کنیم که 80 درصد تیم از کشتی‌گیران کم‌تجربه بودند و طبیعی بود که در نخستین تجربه جهانی خود نتوانند مدال کسب کنند. البته شرایطی هم که تیم قبل از اعزام داشت، خیلی مناسب نبود. ما تا نیم‌ساعت مانده به پای پرواز، نمی‌دانستیم تیم به‌صورت کامل اعزام می‌شود یا به خاطر عدم تخصیص ارز ثانویه برخی از کشتی‌گیران اعزام می‌شوند.


هادی عنوان کرد: ضمن اینکه قبل از اعزام به مجارستان چندین تورنمنت برون‌مرزی ما به‌خاطر نبود ارز و مشکلات مالی لغو شد. قطعاً اگر ما قبل از رقابت‌های جهانی در چند تورنمنت حضور پیدا‌‌ کرده بودیم، به نقاط ضعف خودمان آگاه شده بودیم و کشتی‌گیران جوان هم به‌خوبی محک می‌خوردند. به نظرم نتیجه به‌دست آمده با توجه به شرایط موجود قابل قبول است. به‌طورحتم تیم ما برای رقابت‌های المپیک و مسابقات دیگر یک‌دست می‌شود و بهتر از این نتیجه می‌گیرد. من شخصاً به‌خاطر اینکه نتوانستم به مدال طلای این رقابت‌ها برسم، از مردم و کادر فنی و به‌خصوص رسول خادم عذرخواهی می‌کنم.


ملی‌پوش سنگین‌وزن کشتی آزاد در ادامه صحبت‌هایش به اردوهای تیم ملی اشاره کرد و گفت: بعد از بازی‌های آسیایی ما چند روزی استراحت کردیم و بعد از آن، اردوها شروع شد. با توجه به محدودیت بودجه، در شرایط خوبی اردوها برگزار شد اما این روزها می‌بینم که برخی به‌اصطلاح کارشناس عملکرد تیم ما را آن‌طور که خودشان دوست دارند تفسیر می‌کنند و به ما انتقاد می‌کنند، درصورتی‌که اگر این افراد عاشق کشتی هستند، باید تیم را حمایت کنند. درحال‌حاضر وقت حمایت از کشتی است چرا که این تیم پوست‌اندازی کرده و کشتی‌گیران جوانی به این تیم راه پیدا کرده‌اند. اما وقتی آقای کارشناس بی‌پروا این تیم را نقد می‌کند و می‌گوید هیچ امیدی به مدال‌آوری کشتی‌گیران نداشتیم باید این موضوع را در نظر بگیرد که کشتی‌گیران جوانی مثل یخ‌کشی، امامی و مقصودی که همگی اول راه هستند نیاز به حمایت دارند و نباید به آنها ضربه بزنیم. شرایط فعلی کشتی متأسفانه خیلی خوب نیست و وزارت ورزش هم نمی‌دانم آیا بضاعتش همین‌قدر است یا اینکه کشتی را در اولویت قرار نمی‌دهند. رسول خادم در تیم ملی تنها مانده و درحالی‌که شبانه‌روز کار می‌کند اما نمی‌تواند نتیجه بگیرد.


هادی تأکید کرد: در رقابت‌های جهانی مجارستان، تیم‌های آمریکا و روسیه با یک لشکر کشتی‌گیر آمده بودند و هر وزن یک حریف تمرینی داشت و به‌مدت دو هفته هم در این کشور اردو داشتند اما شرایط ما طوری بود که حتی مشخص نبود ارز ثانویه هم به ما تعلق می‌گیرد یا خیر. ضمن اینکه اگر کشتی آذربایجان در المپیک و رقابت‌های جهانی موفق می‌شود، به‌این‌خاطر است که مسئولان ورزش این کشور به‌ آنها بها می‌دهند. ما تاکنون بارها دیده‌ایم که رئیس‌جمهور آذریایجان به‌صورت مستقیم با کشتی‌گیران در ارتباط بوده یا پوتین رئیس‌جمهور روسیه بعد از مدال‌آوری کشتی‌گیرانش از آنها تجلیل می‌کند و اجازه نمی‌دهند فدراسیون آنها با مشکل مواجه شود اما در ایران سه ماه مانده به المپیک، مسئولان ورزش تازه یادشان می‌افتد که به رشته‌های المپیکی توجه کنند.


دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: به‌نظرم برخی از این کارشناسان که این روزها تیم ملی را به باد انتقاد گرفته‌اند، تنها هدف‌شان نشان دادن خودشان است، در صورتی که ما چندین ماه است که تمرین کرده‌ایم و با برنامه پیش رفته‌ایم. تیم ما از سبک‌وزن تا سنگین‌وزن، هیچ‌کدام وزن کم نکردند و شرایط کشتی‌گیران مناسب بود. من در این چند سالی که در تیم ملی حضور دارم، تاکنون به این سطح از آمادگی نرسیده بودم. تیمی که درحال پوست‌اندازی است و دو سال مانده به المپیک به‌دنبال پیدا کردن ترکیب نهایی خودش است، طبیعی است که این نتایج را به‌دست بیاورد. ضمن اینکه در سال‌های گذشته هم  نتایج کشتی‌گیران غیرقابل پیش‌بینی بود. ایران در سال 2005 در رقابت‌های جهانی تنها به یک مدال برنز رسیده بود. به‌هرحال نتیجه هر مسابقه‌ای صد درصد قابل پیش‌بینی نیست.


هادی در خصوص باخت‌های کشتی‌گیران در ثانیه‌های پایانی عنوان کرد: ما روی این موضوع به مدت چهار ماه تمرین کردیم و هر روز در اواخر هر تمرین روی 30 ثانیه‌های پایانی و دفاع روی جلو کار می‌کردیم. با این موضوع کاملاً آشنا بودیم اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که کشتی‌گیران در ثانیه‌های پایانی نتوانستند مدیریت کنند و نتیجه را واگذار کردند. در هر حال من امیدوارم مشکلات کشتی به گوش مسئولین برسد و افرادی هم که این روزها به‌دنبال تخریب کشتی هستند، از این کارها دست بردارند و این تیم را حمایت کنند، مطمئن باشید که در آینده نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته