دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جوانپور عنوان کرد:

سما 1400؛ انتخاب نخست دانش‌آموزان برای تحصیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد که توسعه کیفی و کمی مدارس سما را به جد پیگیری می‌کنیم تا در چشم‌انداز سال 1400 انتخاب نخست دانش‌آموزان برای تحصیل باشد.
کد خبر : 319629
636560214307365351.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، عزیز جوانپور صبح امروز در جلسه هماهنگی مسئولان آموزشکده‌ها و مدارس سما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با دارابودن ظرفیت‌های کم‌نظیر، پشتوانه قوی برای مدارس سما محسوب می‌شود. 


وی با اشاره به توسعه کمی و کیفی مدارس سما استان آذربایجان‌شرقی در سال تحصیلی جدید گفت: فرصت‌های بسیار مناسبی در اختیار مدارس سما قرار دارد که سایر مدارس از آن بی‌بهره هستند، باید طوری برنامه‌ریزی شود که معلمان و دانش‌آموزان از ظرفیت‌های بلااستفاده اعضای هیأت علمی و کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌های پیشرفته و سالن‌های ورزشی دانشگاه استفاده کنند.


رئیس واحد تبریز با تأکید بر اینکه مجموعه دانشگاه‌ آزاد اسلامی و مدارس سما باید تداعی‌گر مدارس اسلامی باشند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای تداوم، تحول و پیشرفت و ارتقا، نیاز به نیروهای متدین، اسلامی و انقلابی دارد. روحیه انقلابی‌گری به مثابه گفتمانی فراگیر باید در همه نخبگان و نیروهای مؤثر و کارآمد در امور کشور وجود داشته باشد. 


جوانپور بیان کرد: تأسیس و توسعه همه‌جانیه مدارس سما مبین آینده‌نگری مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی است. مجموعه سما در انجام مأموریت‌های خود موفق عمل کرده است‌؛ اما باید طبق فرمایش دکتر طهرانچی طوری پیش رویم که در سال 1400 دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب نخست داوطلبان ورود به دانشگاه و مدارس سما هم انتخاب نخست دانش‌آموزان برای تحصیل باشد. 


وی افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان از سنین پایین‌تری برخوردار هستند، امکان انجام کار فرهنگی، در این قشر میسر و تأثیرگذارتر است. یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی مدارس سما این است که بتوانیم آموزش و تربیت نیروی انسانی را از پیش‌دبستانی آغاز و تا تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ادامه دهیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی ابراز امیداوری کرد که با همدلی و هم‌افزایی مسئولان دانشگاه، راه ترقی و پیشرفت سازمان سما هموارتر شود.


رئیس سازمان سما هم با اشاره  به 12  مجوز صادره در خصوص ساخت و توسعه در سما کشور گفت: وجود امکانات کافی در مجموعه سما کشور به تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما برای استفاده از ظرفیت های بالقوه موجود با توجه به رهنمود ها و دیدگاه‌های دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی نیاز دارد.


علیرضا منظری توکلی با اشاره به جامعه آماری دانش‌آموزان، سازمان سما را در مقطع فعلی به عنوان کمک حال آموزش و پرورش در زمینه تعلیم و تربیت دانست و بر لزوم ارائه آموزش های دوره عمومی و آموزش های مهارتی و تخصصی تأکید کرد.


وی مسائل تربیتی و فرهنگی را در رأس برنامه‌های سما اعلام کرد و گفت: تربیت دانش آموزان و دانشجویان با هویت ایرانی و اسلامی را اولویت اول  می‌دانیم و آشنایی فرزندان ایران اسلامی با آداب و سنن ایرانی و اسلامی و لزوم آشنایی دانش‌آموزان با دانش دینی و بدون کاربرد جبر و زور  از اولویت‌های سازمان سما است.


منظری توکلی اظهار کرد: مجتمع‌سازی، ساماندهی مدارس و آموزشکده‌ها به منظور تسهیل شرایط و لزوم برطرف کردن نواقص موجود، سامانه سپاری کل و رعایت دقیق انضباط مالی در مدارس و آموزشکده‌ها از دیگر برنامه‌های سما است.


در ابتدای جلسه محمد نریمانی‌راد دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان آذربایجان‌شرقی، گزارشی از عملکرد حوزه معاونت سما و وضعیت کمی و کیفی مدارس سما این استان در سال تحصیلی جدید ارائه داد.


در پایان جلسه از علی‌اکبر فکوری و منیژه سهیلی به‌عنوان مدیران برتر مدارس سما استان آذربایجان‌شرقی تجلیل شد. 


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته