دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1394 - 13:10
شهردار منطقه یک تهران اعلام کرد

10 باغ خصوصی در منطقه یک تهران تفرجگاه عمومی شد

10 باغ به مساحت کلی 156هزار و 560 متر مربع در شمال تهران برای احداث بوستان‌های شهری خریداری و به بوستان و تفرجگاه‌های عمومی برای استفاده عموم شهروندان تبدیل شدند.
کد خبر : 31961

به گزارش گروه اجتماعی آنا، مجتبی یزدانی اظهار کرد: از ابتدای سال 91 موضوع تملک باغ‌های قدیمی با مشارکت مالکان آنها در دستور کار شهرداری منطقه یک قرار گرفت تا علاوه بر حفظ پوشش گیاهی و درختان این اراضی به فضای سبز عمومی تبدیل شود و منافع آن در اختیار شهروندان قرار گیرد.


وی گفت: این اقدام در تعامل بین مدیریت شهری با منابع طبیعی برای نظارت و صیانت از اراضی ملی و توجه ویژه به حفظ باغ‌های شمیران انجام شد تا درختان منطقه از خطر مرگ تدریجی رهایی یافتند.


شهردار منطقه یک تهران تاکید کرد: باغ‌ها ریه‌های تنفسی تهران محسوب می‌شوند و از این رو حفظ این عرصه‌ها برای پایداری شهر و افزایش سلامت و کیفیت زندگی شهروندان بسیار اهمیت دارد. مدیریت شهری منطقه یک با تدابیر و تاکید شهردار تهران حفاظت از باغ‌ها را با حساسیت ویژه‌ای پی‌گیری کرد و توانست 10 باغ قدیمی امیر سلیمانی، خسروشاهی، آقابزرگی، انجیری1 و2، ملک 1 و2، وزیری، کامران آصف و ملک ثابت را تملک و به تفرجگاه عمومی تبدیل کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته