دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1397 - 13:18
توسط عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد؛

اختراع کمربند پیشگیری از شکستگی ران

کمربند پیشگیری از شکستگی ران توسط عضو هیأت علمی گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه اختراع و ثبت شد.
کد خبر : 318766
1 (1).jpg

حسن صفی‌خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمانشاه اظهار کرد: یکی از آسیب‌های بسیار مهم در دوران کهنسالی آسیب وارده بر استخوان لگن و ران است که اغلب به‌دلیل افتادن و یا سقوط حتی از ارتفاع خیلی کم برای کهنسالان رخ می‌دهد.


مخترع کمربند پیشگیری از شکستگی ران افزود: جلوگیری از شکستگی و کاهش نیروی حاصل از افتادن، همواره دغدغه محققان بوده و در‌این‌خصوص نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است؛ اکنون  با اختراع این کمربند که با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و با هدف پیشگیری از شکستگی استخوان ران و لگن ساخته شده است، می‌توان از آن به‌راحتی استفاده کرد.


عضو هیأت علمی واحد کرمانشاه گفت: ساختار این کمربند به‌شکلی است که هیچ بار اضافی توسط فرد تحمل نمی‌شود و در واقع مانند یک کمربند معمولی با دو بند اضافی در طول استخوان‌های ران است که به‌محض احساس افتادن و کج‌شدن فرد به‌شکل خودکار باز شده و پدهای موجود در آن باعث جلوگیری فشار به استخوان ران و لگن می‌شود.


وی با بیان اینکه کمربند پیشگیری از شکستگی ران در کاهش شکستگی این استخوان مهم بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: کنترل و تنظیم کمربند توسط یک اپلیکیشن ساده و از طریق گوشی تلفن همراه قابل انجام است.  


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته