دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در راستای همکاری‌های دوجانبه صورت گرفت

برگزاری دومین کمیسیون دفاعی ایران و آفریقای جنوبی

دومین کمیسیون مشترک همکاری­‌های دفاعی ایران و آفریقای جنوبی در شهر پرتوریا برگزار شد.
کد خبر : 317950
IMG_1269.JPG

 به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ‌دوم محمد احدی در دومین کمیسیون مشترک همکاری‌های دفاعی ایران و آفریقای جنوبی که امروز در شهر پرتوریا برگزار شد بر ‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) در قطع رابطه با رژیم نژادپرست آپارتاید و اهمیت و جایگاه آفریقای جنوبی در سیاست خارجی دفاعی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه و نیز موقعیت جغرافیایی مهم و راهبردی دو کشور در غرب آسیا و جنوب آفریقا فرصت مناسبی برای همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی است.


رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن ارائه تحلیلی از وضعیت نظام جهانی و نیز تشریح شرایط امنیتی منطقه غرب آسیا اظهار کرد: دو کشور می‌توانند در خصوص موضوع‌های نظیر بحران‌های بین‌المللی، منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، مخالفت با تسلیحات کشتار جمعی، پیگیری سیاست چندجانبه‌گرایی، مبارزه با فقر و نابرابری، مقابله با تجزیه‌طلبی و افراط‌‌گرایی با یکدیگر تشریک‌مساعی داشته باشند.


احدی همچنین ضمن انتقاد از کشتار مردم یمن افزود: قدرت‌های بزرگ نیز به سبب حمایت و کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی به کشورهای مهاجم در این جنایت سهم قابل‌توجهی دارند.


وی با اشاره به اجرای کلیه تعهدهای جمهوری اسلامی ایران در قالب توافق با 1+5 و خروج ایالات‌متحده از توافق برجام گفت: متحدان سنتی این کشور نیز واشنگتن را در این مسیر همراهی نکرده‌اند و به‌نوعی آن‌ها را به قلدری و باج‌خواهی در جهان امروز تشبیه کردند.


سام گلوله معاون وزیر دفاع آفریقای جنوبی با اشاره به حمایت‌های انقلاب اسلامی از جنبش آزادی‌بخش ضد آپارتاید، اظهار کرد: مناسبات دو کشور در تمامی ابعاد باید توسعه یابد.


در این اجلاس طرفین ضمن تأکید بر ضرورت تداوم همکاری‌های دفاعی و نظامی بر پایه اهداف مندرج در یادداشت تفاهم همکاری‌های دفاعی میان دو کشور، زمینه‌های توسعه و تقویت بندهای تفاهم‌نامه را موردبررسی قراردادند. همچنین طرفین به تبادل‌نظر در خصوص راهکارهای توسعه مناسبات در حوزه‌های آموزشی، طب نظامی، مین‌زدایی و... پرداخته و هم‌زمان زمینه‌های همکاری و تبادل تجارب در ارائه خدمات رفاهی و درمانی به بازنشستگان و کهنه‌سربازان را موردبررسی قراردادند و در پایان این اجلاس صورت‌جلسه همکاری میان وزارتخانه‌های دفاع دو کشور به امضاء رسید.


انتهای پیام/ 4079/پ


 


 


انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ana آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته