دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جانشین فرمانده کل سپاه:

ایران در قلب تحولات سیاسی منطقه و جهان قرار دارد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا در انزوا قرار گرفته و متحدان خود را از دست می‌دهد اما ایران در قلب تحولات سیاسی منطقه و جهان قرار دارد و انزواپذیر نیست.
کد خبر : 318008

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در آیین تکریم و معارفه فرماندهان سابق و جدید سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) قم در حسینیه ثارالله سپاه این استان، اظهار کرد: امروز جهان در حال متحد شدن علیه آمریکاست و هیچ کشوری، ایالات‌متحده را علیه ایران اسلامی یاری نمی‌دهد.


وی با اشاره به ارتباط قوی ایران با سایر کشورهای جهان گفت: کسانی‌که می‌خواهند ما را تحریم کنند، ببینند تاکنون چه اثری از تحریم در کشور ما به دست آورده‌اند.


جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه همه تیرهای دشمن به سنگ خورده است اظهار کرد: ملت ایران با ایستادگی در برابر دشمن، آن‌ها را شکست داد و امروز در خلیج‌فارس که روزگاری محل استقرار ناوهای جنگی دشمن بود، جز چند واحد گشتی کوچک چیز دیگری نیست.


وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای نظامی کشور، آمادگی کامل دارد تا با هر دشمنی در هراندازه‌ای به مقابله برخیزد و آن‌ را شکست دهد. در روزهای اخیر پیروزی‌های بزرگی به‌ دست آمد و با غرش موشک‌های سپاه، دشمنان بار دیگر اقتدار ما را نظاره کردند.


سلامی خاطرنشان کرد: حماسه باشکوه حضور بسیجیان در ورزشگاه آزادی نیز بار دیگر عظمت انقلاب اسلامی را به تصویر کشید و نشان داد با حضور پُررنگ مردم در صحنه، ما در مقابل دشمنان موقعیت خوبی داریم.


وی افزود: امروز دشمنان می‌خواهند القاء کنند که آن‌ها در نظام متوازن، قدرت برتر و بزرگ هستند و ما کوچک و اگر این عنصر از عملیات روانی دشمن در ذهن ما اثر گذارد، بسیار خطرناک است و این در حالی است که نسبت به هر زمان دیگری در موقعیتی اطمینان‌بخش‌تر و برتر به دشمنان قرار داریم و شکوه ظاهری آن‌ها را در مقابل قدرت الهی هیچ می‌دانیم.


جانشین فرمانده کل سپاه گفت: فریادهای امروز دشمن و هراسی که از قدرت انقلاب و نظام اسلامی دارد، حاکی از شکست‌های پی‌درپی و بزرگی‌ست که تاکنون متحمل شده است.


وی با بیان اینکه دشمن بداند ایستاده‌ایم و عقب‌نشینی نمی‌کنیم افزود: انقلاب اسلامی شگفتی عظیمی در مناسبات قدرت آفرید و مفهوم جدیدی از آن‌ را به جهان عرضه کرد؛ انقلاب اسلامی، موجب توسعه شتابان قدرت اسلام در جهان شد و دست سلطه استکبار را از دامان مسلمانان کوتاه کرد، درحالی‌که دشمن حتی دیگر توانایی تأمین امنیت رژیم صهیونیستی را هم ندارد.


سلامی در ادامه اظهار کرد: آمریکایی‌ها روزگاری بدون یک دلار هزینه، شئون سیاسی جهان اسلام را برعهده داشتند اما امروز انقلاب اسلامی جبهه متمرکز استکبار را فروپاشید و دشمن هزاران کیلومتر عقب‌نشینی کرده است.


وی افزود: دیگر تنها این ایران اسلامی نیست که با دشمنان مقابله می‌کند بلکه در سراسر جهان اسلام همچون یمن، مردم با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی برابر متجاوزان ایستادگی می‌کنند و امروز تعداد قابل‌توجهی از ناوهای متجاوزان توسط نیروهای یمنی در دریای سرخ نابود شده‌اند.


جانشین فرمانده کل سپاه گفت: حزب‌الله لبنان، گروه‌های مجاهد فلسطینی و سایر رزمندگان جبهه مقاومت تمام نقشه‌های دشمنان در منطقه را نابود می‌کنند و آمریکا با وجود صرف هزینه‌ای کلان که معادل درآمد 140 سال فروش نفت ایران است، نمی‌تواند به هیچ‌کدام از خواسته‌های خود در منطقه دست یابد.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب تمام زوایای پنهان سیاست‌های دشمن را می‌شناسند و مسیرهای خنثی‌سازی توطئه‌ها را طراحی می‌کنند و با شجاعت و تدبیر و ایمان و باور، سفینه نجات این امت را به ساحل پیروزی و امنیت راهنمایی می‌کنند.


سلامی خاطرنشان کرد: ولی‌فقیه همچون ستاره‌ای است که در تاریکی شب راه را نشان می‌دهد و امروز موفق شده‌ایم که دشمنان را از پناهگاه خود خارج کنیم و به میدان بیاوریم، اما اراده دشمنان بر صحنه نبرد حاکم نیست و آن‌ها به نفوذ گفتمانی انقلاب اسلامی ایران در منطقه اذعان دارند.


جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه آمریکا در حال حاضر در انزوا قرار گرفته و متحدان مستحکم خود را از دست می‌دهد، گفت: این در حالی است که ایران در قلب تحولات سیاسی منطقه و جهان قرار دارد و به‌هیچ‌عنوان انزواپذیر نیست؛ ما بودیم که از دل تحریم‌های همه‌جانبه به فضا رفتیم و موشک‌های دوربُرد خود را پرتاب کردیم و هسته‌ای شدیم، دشمن می‌خواست ما را در عالم منزوی کند، اما شکست خورد.


وی افزود: این طرز تفکر که مذاکره با آمریکا راه نجات است، خطرناک است؛ امروز بار دیگر رفتار آمریکا با متحدان خود نشان می‌دهد که این کشور تنها به‌دنبال بهره‌کشی از دیگران است و هیچ صداقتی ندارد.


انتهای پیام/ 4079/پ


 


انتهای پیام/

برچسب ها: سلامی ana Ananews آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته