دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

استقبال گسترده مردم برای نام‌نویسی حضور در راهپیمایی اربعین

امروز بیشتر دفاتر زیارتی، شاهد حضور خیل مشتاقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بود که با صف‌های طولانی به دنبال ثبت‌نام جهت اعزام به مراسم معنوی اربعین حسینی بودند.
کد خبر : 317693
_L3H8100.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، پس از اعلام خبر کاهش هزینه‌های صدور روادید، از امروز استقبال مردم برای نام‌نویسی جهت اعزام و شرکت در مراسم اربعین افزایش یافت.


امروز بیشتر دفاتر خدماتی و زیارتی سازمان حج و زیارت، شاهد حضور خیل مشتاقان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بود که با صف‌های طولانی به دنبال ثبت‌نام جهت اعزام به مراسم معنوی اربعین حسینی بودند.


رضا علیمرادی یکی از زائران مشتاق که مقابل یکی از دفاتر خدماتی و زیارتی در میدان ولیعصر(عج) تهران حضور یافته بود، به خبرنگار آنا گفت: کاهش هزینه روادید کار شایسته‌ای بود که از سوی مسئولان اعلام شد و امروز حضور مردم در این صف‌های طولانی مهر تأیید بر این سخن است که مردم به دنبال سفری ارزان و راحت هستند.


ازدحام مردم مقابل دفاتر زیارتی جهت نام‌نویسی مراسم اربعین


وی افزود: بنده تا به حال توفیق حضور در مراسم اربعین حسینی را نداشتم، اما امسال برای اولین بار در این مراسم شرکت خواهم کرد که امیدوارم بتوانم از فرصت پیش آمده استفاده خوبی را ببرم.


ازدحام مردم مقابل دفاتر زیارتی جهت نام‌نویسی مراسم اربعین


علیمرادی تصریح کرد: مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) سعی کنند که به توصیه‌های مسئولان توجه و حتماً به موارد اعلام شده جهت اعزام و ثبت‌نام عمل کنند، امروز متأسفانه برخی از مردم بدون اطلاع از شرایط اعزام سفر، دچار سردرگمی شدند.


ازدحام مردم مقابل دفاتر زیارتی جهت نام‌نویسی مراسم اربعین


محمد جلالی از دیگر مشتاقان زیارت اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: امروز از اول صبح برای نام‌نویسی در سامانه سماح در یکی از دفاتر خدماتی و زیارتی رفتم که حدود دو ساعت به طول انجامید، اما پس از مطالعه و تحقیق متوجه شدم که بدون حضور در دفاتر خدماتی و زیارتی می‌توان جهت اعزام اقدام کرد.


وی ادامه داد: یکی از بستگانم امروز در کمترین زمان ممکن از طریق سامانه سماح نام‌نویسی کرد و پس از انتخاب یکی از دفاتر زیارتی، گذرنامه خودش را به آن دفتر تحویل داد و طبق زمان‌بندی اعلام شده، سه تا هفت روز دیگر روادید او صادر می‌شود.


جلالی با بیان اینکه گاهی برخی زائران به دلیل بی‌توجهی به قوانین اعلام شده سرگردان هستند، بیان کرد: برخی مردم که گذرنامه دارند، بدون توجه به اعتبار آن به دفاتر زیارتی مراجعه می‌کنند و با مشکل روبه‌رو می‌شوند؛ در حالی که باید هر گذرنامه برای اعزام به سفر اربعین دارای 6 ماه اعتبار باشد، همچنین داشتن دو قطعه عکس برای صدور روادید الزامی است.


مهسا پردیسی از دیگر کسانی بود که ساعت‌ها برای نام‌نویسی در سامانه سماح، پشت در یکی از دفاتر خدماتی و زیارتی منتظر بود و با گوشی موبایلش آخرین اخبار اربعین را رصد می‌کرد که در گفتگو با خبرنگار آنا، اظهار کرد: با وجود اینکه همیشه در شبکه‌های اجتماعی هستم و اخبار را رصد می‌کنم، اما امروز بدون توجه به اخبار رسمی در دفتر خدماتی و زیارت حاضر شدم و به مشکل برخوردم، کاش قبل از حرکت حتماً به توصیه‌های مسئولان توجه می‌کردم.


وی افزود: اگر برای نام‌نویسی به یکی از کافی‌نت‌ها می‌رفتم یا از طریق رایانه‌ منزل در سامانه سماح اقدام به ثبت‌نام می‌کردم الان دچار مشکل نمی‌شدم امیدوارم سایر مردم این شیوه بنده را پیش نگیرند تا بتوانند به راحتی برای نام‌نویسی اقدام کنند.


به گزارش آنا، هم‌اینک ۲ هزار ۵۰۰ دفتر خدمات زیارتی دائم و موقت در سراسر کشور حتی در ایام تعطیل آماده خدمات‌رسانی به زائران برای حضور در حرکت عظیم اربعین هستند.


ازدحام مردم مقابل دفاتر زیارتی جهت نام‌نویسی مراسم اربعین


تا روز جمعه 20 مهر حدود ۴۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و برای ۲۵۰ هزار نفر روادید اربعین صادر شده است. تاکنون استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان و کرمان به ترتیب بالاترین آمار ثبت‌نام را داشته‌اند.


با توجه به دستور ریاست جمهوری بر‌اساس پیشنهاد بانک مرکزی، از روز 19 مهر هزینه‌های صدور روادید کاهش یافت و هموطنان موقع ثبت‌نام برای خدمات روادید، بیمه و پزشکی فقط باید مبلغ ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان و البته به‌صورت الکترونیکی پرداخت کنند.


ازدحام مردم مقابل دفاتر زیارتی جهت نام‌نویسی مراسم اربعین


ازدحام مردم مقابل دفاتر زیارتی جهت نام‌نویسی مراسم اربعین


ازدحام مردم مقابل دفاتر زیارتی جهت نام‌نویسی مراسم اربعین


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته