دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

مواکب مشترک ایرانی و عراقی در اربعین راه‌اندازی می‌شود

کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در تلاش است امسال مواکب مشترک ایرانی و عراقی را در اربعین حسینی راه‌اندازی کند.
کد خبر : 317436
20171110010524.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین که در بخش‌های مختلف در اربعین حسینی فعالیت می‌کند در تلاش است با همکاری موکب‌داران ایرانی برخی مواکب را به صورت مشترک در عراق دایر کند.


با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دشمنان برای تفرقه‌افکنی میان دو ملت ایران و عراق و سوء استفاده از برخی اختلافات فرهنگی جهت کم‌رنگ کردن حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی، امسال موکب‌داران ایرانی در تلاشند تا اصلی‌ترین بخش تعامل را با موکب‌های عراقی داشته باشند.


حدود چند ماهی است که شبکه‌های خارجی با هدایت ابرقدرت‌های رسانه‌ای غرب با انتشار اخبار غیر واقعی و گاهی انتشار اخبار دروغین، اختلاف میان شیعه و شیعه و اهل سنت با شیعه را گسترش می‌دهند تا از این طریق بتواند دامنه اختلافات را افزایش دهند، اما با هوشیاری که مردم ایران و عراق دارند، خوشبختانه پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با این دسیسه‌ها صورت گرفته است.


دو ملت ایران و عراق از اشتراکات زیادی برخوردارند که این وجوه مشترک می‌‎تواند در افزایش تعاملات و وحدت ملل اسلامی کمک بسزایی را داشته باشد و از زمان سقوط رژیم بعثی این تعاملات افزایش بسیار چشمگیری داشته است و به همین دلیل غرب از این تعاملات بسیار نگران است و تلاش می‌کند به گونه‌ای میان مسلمان و مذاهب مختلف تفرقه افکنی کند.


طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی ستاد مرکزی اربعین و با همکاری بعثه مقام معظم رهبری، سال گذشته حدود هزار موکب‌دار عراقی با اهدای هدایایی از سوی رهبر معظم انقلاب و ملت ایران مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند و امسال در ادامه این تعاملات قرار است که مواکب مشترک میان ایران و عراق دایر شود تا سدی در مقابل توطئه‌های تفرقه‌افکنانه انگلیس قرار گیرد.


انتهای پیام/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته