رشد ۲۰۲ درصدی خبرآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی علیآباد کتول

محمود سلطانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در علیآباد کتول با بیان این مطلب که ماهیت انسان بدون ارتباط میسر نیست و تعالی آن در نحوه ارتباطات وی مستتر است، هدف نهایی روابط عمومی را رشد انسانها از طریق ارتقای سطح معرفت آنان دانست.
وی گفت: برنامهریزی و برقراری ارتباط چندسویه بین مخاطبان و سازمان با استفاده از شیوههای علمی و هنری یکی از رسالتهای اصلی روابط عمومی است که خوشبختانه روابط عمومی واحد علیآبادکتول با روحیهای کاملاً تعادلی و تعاملی، اطلاعرسانی دقیق بر پایه نیاز مخاطبان را در برنامه داشته و در راستای همبستگی بیشتر بین منافع سازمان و منافع عمومی گام برمیدارد.
دبیر شورای اطلاع رسانی واحد علیآباد کتول، ارتباط صحیح با رسانهها را از کلیدهای موفقیت عملکرد روابط عمومی این واحد دانشگاهی برشمرد و افزود: رسانه یک واسطه عینی و عملی در فرآیند برقراری ارتباط است که میتواند در ترسیم اهداف، اولویتها و تبیین برنامههای سازمان نقش بهسزایی داشته باشد.
سلطانی با اشاره به اینکه روابط عمومیها و رسانهها با رویکرد مشترک اطلاعرسانی در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم و مخاطبان، همواره نیاز به تعامل و پویایی بیشتر در حوزههای اطلاعرسانی مشترک دارند، گفت: بدون شک اطلاع دقیق از تعداد و کیفیت محتوای برنامههای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، نیازمند ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین حوزههاست که واحد علیآبادکتول با انتخاب رابطان خبری و تشکیل شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی در استفاده حداکثری از ظرفیتهای رسانهای اقدام کرده است.
وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و نقش تأثیرگذار آن در جذب مخاطب بر استفاده از ظرفیتهای رسانههای دانشگاه و روابط عمومی بهمنظور ارائه تصویر واقعی از دانشگاه تأکید و تصریح کرد: رسانههای اجتماعی برای روابط عمومیها، فرصت بینظیری برای پایش افکار عمومی و بازخورد اطلاعات و خدمات دانشگاه به وجود میآورد.
لزوم حرکت به سمت روابط عمومی الکترونیک
سلطانی با بیان اینکه امروزه حرکت به سمت روابط عمومی الکترونیک باید هدف اصلی روابط عمومیها باشد، افزود: باید در راستای اهداف و فرمایشهای مقام معظم رهبری گام برداشته و با شناخت درست شبکههای اجتماعی و استفاده مناسب از هر کدام از آنها در اطلاعرسانی و ارتقای سطح آگاهی و بینش افراد جامعه نسبت به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی گامهای مؤثری برداریم.
وی، بررسی مشکلات و چالشهای پیشروی اطلاعرسانی و تنویر افکار عمومی و تلاش برای رفع آن، بسترسازی در فضای رسانهای در حوزه دانشگاه و گسترش و تعمیق اطلاعرسانی با محور شناساندن ظرفیتها و توانمندیهای موجود واحد علیآباد کتول را از جمله برنامههای روابط عمومی این واحد دانشگاهی عنوان کرد.
مدیر روابط عمومی واحد علیآباد کتول، پایبندی و رعایت اخلاق حرفهای و کاری، ارتقای سواد رسانهای، اعتمادسازی، تمرکز بر روی تولید محتوا، انعکاس تولیدات علمی و پایاننامههایی که دارای ارزش خبری ویژهای هستند را از مباحث مورد توجه این واحد دانشگاهی اعلام کرد.
سلطانی افزود: تا پایان سال ۹۶ بیش از ۲۰۵ فقره خبر، مصاحبه و گزارش از بخشهای مختلف دانشگاه تهیه و تنظیم و به رسانهها ارسال شده است که در مقایسه با زمان مشابه در سال ۹۵، ۲۰۲ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/۴۰۶۲/