دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دیدار خانواده‌های 2 شهید بی‌سر ایرانی و لبنانی در حرم رضوی

ذوالفقار حسن عزالدین شهید مدافع حرم لبنانی، مشابه شهادت محسن حججی بدون سر به دیدار حق شتافت و همین عامل اشتیاقی در دل خانواده عزالدین پدید آورد تا با پدر و مادر شهید حججی دیدار کنند.
کد خبر : 315492
1837313_-210025.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از آستان قدس رضوی، ذوالفقار حسن عزالدین شهید مدافع حرم لبنانی، شهادتی مشابه محسن حججی داشت، او هم بدون سر به دیدار حق شتافت و همین عامل اشتیاقی در دل خانواده عزالدین پدید آورد تا با پدر و مادر شهید حججی دیدار کنند. شرایط این دیدار به همت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی فراهم گردید و خانواده این دو شهید مدافع حرم امشب در حرم مطهر دیدار کردند.

 خانواده شهیدان مدافع حرم در این دیدار که امشب در مدیریت خبر و رسانه آستان قدس رضوی برگزار شد، به بیان خاطراتی از دوران حیات این شهیدان والامقام پرداختند و درباره نحوه اعزام، مبارزه با دشمنان و شهادت فرزندان خود در جبهه مقاومت صحبت کردند.

پدر و مادر شهیدان محسن حججی و ذوالفقار حسن عزالدین نحوه اسارت و شهادت فرزندان خود را مشابه یکدیگر توصیف کردند و یکی از وجه اشتراکات شهیدان خود را اعتقاد راسخ نسبت به اهل بیت (ع) و ولایت فقیه دانستند.

محمدرضا حججی پدر شهید مدافع حرم محسن حججی در این دیدار با اشاره به اینکه خداوند را شاکرم که فرزندانی شجاع و غیور به ما عنایت فرموده است، اظهار کرد: فرزندان ما در مبارزه جانانه با دشمنان، باعث افتخار اسلام و ذلت استکبار جهانی شدند چرا که به‌موقع به فرمان ولایت فقیه لبیک گفتند و بدون هیچ چشم‌داشتی جان خود را فدای اعتقادات خویش کردند.

وی ادامه داد: مسلمانان طبق مبانی دین و تأکیدات معصومین (ع) باید از مظلوم در برابر ظالم دفاع کنند لذا فرزندان ما بر اساس وظیفه‌شان برای مبارزه با ظلم برخاستند و در جهاد فی سبیل الله با شهادت مورد عنایت خداوند و اهل بیت (ع) قرار گرفتند.

حسن عزالدین پدر شهید مدافع حرم لبنانی ذوالفقار حسن عزالدین در ادامه این دیدار صمیمانه با اشاره به اینکه بنده خبر شهادت محسن حججی را از رسانه به صورت متوالی دنبال می‌کردم، گفت: من از نحوه شهادت، شهید محسن حججی بسیار متأثر شدم چرا که او با فرزند خودم هیچ فرقی ندارد اما نحوه شهادت این دو شهید نسبت به دیگر شهدا استثناء بود.

گفتنی است، شهید  لبنانی مدافع حرم، ذوالفقار حسن عزالدین در 18 سالگی با حضور در جبهه مقاومت و مبارزه با دشمنان تکفیری اسیر و با شکنجه‌های سخت و سپس قطع سر و دستان به فیض شهادت نائل آمد و بعد از 5 سال پیکر پاکش به آغوش خانواده بازگشت.

شهید مدافع حرم محسن حججی نیز در سن 25 سالگی با حضور در جبهه مقاومت و مبارزه با تروریست‌های تکفیری در کشور سوریه بر اثر مجروحیت به اسارت تکفیری‌ها درمی‌آید و همانند اربابش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به مقام والای شهادت نائل می‌شود. 

انتهای پیام/ن

انتهای پیام/

برچسب ها: شهید محسن حججی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته