دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

والدین شهدا و جانبازان توانمندسازی می‌شوند

مدیرکل امور تخصصی و گروه‌های ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اغلب پدران و مادران شهدا و جانبازان در شرایطی هستند که باید توانمندسازی شوند.
کد خبر : 315802
105358321_131363783fdeda.jpg

مسعود جوادی‌ پروانه در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه‌ و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی تجهیزات توان‌بخشی معلولین، جانبازان، سالمندان و صنایع وابسته در حال برگزاری است. این نمایشگاه با هدف توانمند‌سازی پدران و مادران شهدا و جانبازانی که وارد دوره سالمندی شده‌اند، برگزار می‌شود.

مدیرکل امور تخصصی و گروه‌های ویژه بنیاد شهید وامور ایثارگران با اشاره به فرا رسیدن روز سالمند گفت: طبق دستورالعمل بنیاد شهید و امور ایثارگران سن سالمندی 65 سال تعریف‌شده و از این منظر پدران و مادران شهدا و اکثر جانبازان در این رده سنی قرار دارند، با توجه به این مسئله ضرورت توانمندسازی آنها از طریق در اختیار گذاشتن تجهیزاتی مانند ویلچر احساس می‌شود.

وی تأکید کرد: بنیاد شهید‌ و امور‌ ایثارگران برای جانبازان ضایعات نخاعی خود‌ بانک اطلاعاتی دارد و هر سه سال و نیم یک‌بار، تجهیزات توان‌بخشی آن‌ها مانند ویلچر را به‌صورت رایگان تعویض می‌کند. امیدواریم این بانک اطلاعاتی و آمار برای معلولان کشور نیز ایجاد شود. بانک‌های اطلاعاتی می‌تواند به ارائه انواع تجهیزات توان‌بخشی و آشنایی معلولان و ایثارگران با قیمت و شرایط محصول و نظرخواهی از آنها برای ارائه بهترین محصول کمک زیادی کند.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط سخت ورود تجهیزات توان‌بخشی به کشور، در همایش ویلچر که اخیراً برگزار شده، سازندگان ایرانی تولیدات خود را که برای ایثارگران و معلولین کارایی داشت عرضه کردند که مورد استقبال قرار گرفت. در این راستا پیشنهاد ما این است که هر سال یک نمونه از ویلچر مطابق استاندارهای ملی برای کشور تعریف شود و در این زمینه برای انتخاب برند برتر از گروه‌های هدف نیز نظرسنجی شود.

 انتهای پیام/4072/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
۰
ای کاش بنیاد نگاه ویژه‌تر به این خانواده ها می‌کردند
هلدینگ شایسته