دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1397 - 06:07
شروع سال تحصیلی در چهار گوشه جهان/6

دانشجویان در فیلیپین زودتر فارغ‌التحصیل می‌شوند

برخی از دانشگاه‌های فیلیپین از سیستم ثلثی و برخی دیگر از سیستم ترمی استفاده می‌کنند؛ اما همه آنها قوانین سختی برای دانشجویان ترم اولی دارند.
کد خبر : 314068
800px-Main_Bulding_of_the_University_of_Santo_Tomas-642x364.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا: پیش از این نگاهی به تقویم تحصیلی دانشگاه‌های انگلستان، آمریکا، روسیه، آلمان و بلژیک داشتیم. حال به بررسی برنامه تحصیلی مؤسسات آموزش عالی در فیلیپین می‌پردازیم.

سال تحصیلی در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های فیلیپین به دو ترم 18 هفته‌ای تقسیم می‌شود؛ البته ترم پایانی برای دانشجویان سال آخر دو هفته زودتر تمام می‌شود.

 ثبت‌نام و پذیرش در یک مؤسسه آموزش عالی در فیلیپین معمولاً تنها برای یک ترم، خوب پیش می‌رود؛ چراکه دانشجویان پس از گذراندن ترم اول به‌صورت خودکار به ترم دوم فرستاده نمی‌شوند. دانشجویان باید شرایط کامل برای رفتن به ترم دوم را داشته باشند. همچنین معدل ترم اول آنها باید به حداقل نمره مشخص شده برسد تا دانشگاه‌ها اجازه ادامه تحصیل در ترم دوم را صادر کنند.

بعد از پایان ترم اول، یک تعطیلات دو تا چهار هفته‌ای به دانشجویان تمام کالج‌ها و دانشگاه‌های فیلیپین داده می‌شود که معمولاً بین هفته دوم اکتبر (22 مهر) تا هفته دوم نوامبر (23 آبان) است.

تقویم تحصیلی در دانشگاه فنی فیلیپین، دانشگاه دلا سیل، دانشگاه خاور دور، کالج آسیای شرقی و دانشگاه کامپیوتر ای‌ام‌ای بر اساس سیستم ثلثی است. کلاس‌ها از هفته چهارم می (هفت خرداد) آغاز می‌شود و تا هفته سوم آوریل (هشت اردیبهشت) سال بعد ادامه دارد. این سیستم تحصیلی به دانشجویان اجازه می‌دهد که دوره تحصیلی خود را یک سال زودتر از دانشجویانی تمام کنند که در سیستم ترمی درس می‌خوانند.

دانشگاه ماپوا نیز از تقویم تحصیلی سه ماهه استفاده می‌کند. در این سیستم سال تحصیلی به چهار ترم تقسیم می‌شود و هر ترم 11 هفته به طول می‌انجامد. این امر به دانشجویان مهندسی این دانشگاه اجازه می‌دهد که تحصیلات خود را یک سال زودتر از دانشجویان دانشگاه‌های دارای سیستم ترمی به پایان برسانند.

از سال 2015-2014 دانشگاه‌های اصلی فیلیپین سال تحصیلی خود را از ماه اوت (10 مرداد) آغاز می‌کنند و تا آخر می (9 خرداد) ادامه می‌دهند. دانشگاه سانتا توماس و دانشگاه آتنو دی مانیلا از جمله دانشگاه‌هایی هستند که از تقویم اوت تا می استفاده می‌کنند.

 سایر دانشگاه‌های فیلیپین نیز از سال 2016-2015 تقویم تحصیلی خود را بدین شکل تغییر دادند. بدین ترتیب دانشجویان یک تعطیلات تابستانه از ژوئن (10 خرداد) تا ژوئیه (19 تیر) دارند.

انتهای پیام/4021/ن



انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
هما
United States of America
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
۰
فیلیپین هم داره خیلی خوب در زمینه آموزشی پیشرفت میکنه
هانی سلیمی
Philippines
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۲
۰
دانشگاه ماپوا در مقطع دکترای مهندسی زیست با ایرانی‌ها خیلی دشمنی داره، متأسفانه بعد از گذشت 10 سال ما 3 ایرانی هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌ایم
هلدینگ شایسته