دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1397 - 01:45
شروع سال تحصیلی در چهار گوشه جهان/5

دانشگاه‌های بلژیک تعطیلی ندارند

کشور بلژیک برای تقسیم سال تحصیلی از سیستم دو ترمی استفاده می‌کند؛ اما دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور زمانبندی متفاوتی برای آغاز سال تحصیلی دارند.
کد خبر : 313971
592ac7e44547b.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بعد از بررسی سیستم زمانی مؤسسات آموزش عالی در کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان و روسیه حالا  به سراغ بلژیک می‌رویم تا نگاهی به تقویم تحصیلی این کشور اروپایی داشته باشیم.

دانشگاه‌ها و کالج‌ها در بلژیک از سیستم ترمی استفاده می‌کنند. بدین ترتیب تقویم تحصیلی به دو ترم 14 هفته‌ای مساوی تقسیم می‌شود. ترم اول در دانشگاهای بلژیک از هفته سوم سپتامبر (30 شهریور) آغاز می‌شود، هیچ تعطیلات پاییزی در این میان به دانشجویان داده نمی‌شود. کالج‌ها یک هفته زودتر از دانشگاه ترم تحصیلی را شروع می‌کنند بنابراین حق این را دارند که یک هفته تعطیلات پاییزی به دانشجویان خود بدهند.

بعد از 13 هفته تدریس حدود 20 دسامبر (29 آذر) تعطیلات کریسمس آغاز می‌شود، معمولاً دانشجویان از این زمان استفاده می‌کنند تا برای امتحانات سه الی چهار هفته‌ای در ژانویه آماده شوند. بعد از امتحانات دانشگاه‌ها یک هفته تعطیلات بین‌ترمی دارند. 

ترم دوم در کالج‌های بلژیک از اواخر ژانویه (10 بهمن) و بلافاصله بعد از ایام امتحانات آغاز می‌شود، دانشجویان در آخر فوریه (12 اسفند) یک هفته تعطیلات بهاره می‌گیرند که دانشجویان دانشگاهی این تعطیلات را ندارند. ترم دوم دانشگاه‌ها در ابتدای فوریه (12 بهمن) شروع می‌شود.

دانشگاه‌ها و کالج‌ها هر دو تعطیلات عید پاک دارند که دانشجویان از این زمان برای مطالعه دروس استفاده می‌کنند تا برای فصل امتحانات در ژوئن آماده شوند.

بعد از تعطیلات عید پاک، کلاس‌های درس مجدداً از سر گرفته می‌شوند و تا پایان ماه می (10 خرداد) ادامه دارند، در ژوئن نیز امتحانات گرفته می‌شود. سپس تعطیلات سه ماهه تابستانی آغاز می‌شود.

دانشجویانی که در برخی از درس‌های ترم اول یا دوم نمره قبولی را نیاورده‌اند، مجبور هستند در اواخر ماه اوت (9 شهریور) دوباره امتحان بدهند تا درس‌ها را پاس کنند.

انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته