دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1397 - 18:29
ادامه سریال توهمات ترامپ در هفتاد و سومین نشست سازمان ملل متحد؛

اجازه نمی‌دهیم کشورهایی که مرگ بر آمریکا می‌گویند سلاح هسته‌ای داشته باشند

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی ضدایرانی مدعی شد که سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه باعث حمایت بسیاری از کشورهای جهان از خروج آمریکا از برجام شده است و افزود اجازه نمی‌دهد کشورهایی که مرگ بر آمریکا می‌گویند سلاح هسته‌ای داشته باشند.
کد خبر : 313548
ترامپ 2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ در سخنرانی خود در هفتاد و سومین نشست سازمان ملل متحد گفت: «از وقتی من رئیس‌جمهور ایالات متحده شده‌ام، این کشور قدرتمندتر و ثروتمندتر شده است.»

او افزود: «ما نیاز داریم تا ارتش خود را تقویت کنیم.» ترامپ ادامه داد: «کره شمالی موافقت کرده است که غنی‌سازی نکند و تأسیسات هسته‌ای خود را برچیند.» او از دیدار خود با رهبر کره شمالی خبر داد و از رهبران کشورهای کره جنوبی، چین و ژاپن تشکر کرد.

ترامپ اظهار کرد که امارات، عربستان و قطر قول داده‌اند که میلیاردها دلار به مردم سوریه و یمن کمک کنند. او با محکوم کردن داعش خواهان مبارزه با تروریسم شد. رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «مسئله سوریه باید حل شود. اگر دولت بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند، ما واکنش سختی خواهیم داشت.»

دونالد ترامپ با تکرار اتهامات بی‌پایه‌واساس گذشته مدعی شد: «رهبران ایران به دنبال ناآرامی و خشونت در منطقه هستند. آن‌ها میلیاردها دلار از ثروت ایران را غارت کرده‌اند تا ثروت خود را افزایش دهند و در منطقه جنگ به راه اندازند. مردم ایران هزینه این رفتارها را می‌پردازند و این سیاست‌ها و رفتارها باعث شد تا بسیاری از کشورها از خروج آمریکا از قرارداد بدی به نام برجام حمایت کنند.» 

ترامپ همچنین تاریخ آغاز تحریم‌ها را اعلام کرد و افزود: «تحریم‌ها علیه ایران از 5 نوامبر (13 آبان) اجرایی می‌شود و پس از آن فشارهای اقتصادی بر این کشور افزایش خواهد یافت. ما به دنبال حذف نفت ایران از بازار جهانی هستیم. ما اجازه نمی‌دهیم کشورهایی که مرگ بر آمریکا و اسرائیل می‌گویند بتوانند سلاح هسته‌ای داشته باشند. از همه کشورهای جهان می‌خواهیم تا برای حمایت از مردم ایران، رژیم ایران را منزوی کنند.»

وی گفت: «ما پایتخت هر کشوری را به انتخاب همان کشور به رسمیت می‌شناسیم و به همین دلیل اورشلیم را پایتخت اسرائیل (رژیم اشغالگر قدس) می‌نامیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص دادگاه بین‌المللی لاهه گفت: «دادگاه لاهه مشروعیتی برای دخالت در حق حاکمیت ملی آمریکا ندارد و ما استقلال خود را زیر سؤال نخواهیم برد.»

او به موضوع اوپک نیز پرداخت و اظهار کرد:‌ «امنیت آمریکا و متحدانش در حوزه انرژی باید تأمین شود. ایالات متحده خود صادرکننده نفت است و نخواهد گذاشت که اوپک به جهان آسیب برساند. تصمیم‌های اوپک برای اقتصاد جهانی مضر است. قیمت‌های نجومی که اوپک برای نفت تعیین می‌کند، دیگر برای ما قابل پذیرش نیست.»

 ترامپ همچنین به ساخت خط لوله بالتیک به دست لهستانی‌ها اشاره کرد و از اروپایی‌ها از جمله آلمان خواست تا از وابستگی به روسیه در حوزه انرژی بکاهند.

دونالد ترامپ در ادامه به شرایط آمریکای جنوبی اشاره کرد و گفت: «مردم ونزوئلا درد بی‌بدیلی را تجربه می‌کنند. بیش از دو میلیون نفر از مردم این کشور تلاش دارند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند و این موضوع نتیجه حاکمیت سوسیالیسم و کمونیسم است. من از تمام جهان می‌خواهم با این نوع تفکرات مبارزه کنند. آمریکا قصد دارد با وضع تحریم‌های بیشتر علیه ونزوئلا، موقعیت مادورو را تضعیف کند.»

انتهای پیام/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
۰
مررررررررررررررررررررررررررررررگ بر آمریکا
هلدینگ شایسته