دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1397 - 17:14

اعتراف دبیرکل سازمان ملل متحد به ناتوانی در حل مشکلات جهانی

دبیر کل سازمان ملل متحد در مراسم افتتاحیه هفتاد و سومین نشست سازمان ملل متحد به ناتوانی مجامع جهانی در حل مشکلات بین‌المللی اعتراف کرد.
کد خبر : 313532
50.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از ژاپن تایمز، آنتونیو گوترش در مراسم افتتاحیه هفتاد و سومین نشست سازمان ملل متحد گفت: «ما از پایان دادن به جنگ در سوریه و یمن عاجزیم و نتوانسته‌ایم مشکل نسل‌کشی اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار و موضوع تروریسم را حل کنیم.»

دبیر کل سازمان ملل افزود: «همچنان به روهینگیایی‌ها تجاوز می‌شود و آنها فوج فوج در حال مهاجرت‌اند. انتظار آنها این است که به صلح، عدالت و امنیت برسند.»

وی درباره بازنگری در سیاست‌های آب و هوایی گفت: «نشست بررسی تغییرات آب‌و‌هوایی در سال آینده برگزار خواهد شد. اگر بسیج همگانی وجود نداشته باشد و مشکل تأمین بودجه حل نشود، پیشرفتی در این خصوص شاهد نخواهیم بود.»

گوترش درباره تهدیدات هسته‌ای در جهان تصریح کرد: «تهدیدات هسته‌ای از بین نرفته و رقابت تسلیحاتی در جهان تشدید شده است.»

وی درباره مشکل پناه‌جویان نیز گفت: «همکاری جهانی در موضوع پناه‌جویان ضعیف است و کشورها باید تلاش بیشتری در این رابطه داشته باشند.»

گوترش ادامه داد: «اگر جنگ جدیدی آغاز شود، دامنه این جنگ شامل اهداف نظامی و زیرساخت‌های شهری خواهد شد و بشریت با تهدید بزرگی مواجه می‌شود. راه‌حل خروج از این بحران، همکاری‌های بین‌المللی است.»

دبیر کل سازمان ملل متحد بیان کرد: «ما شاهد استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستیم و استفاده‌کنندگان از این سلاح‌ها باید مجازات شوند.»

انتهای پیام/4033/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته