دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1397 - 13:46
دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی:

سندی درباره صلح به سازمان ملل متحد ارائه می‌شود

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: در تلاشیم با استفاده از دیدگاه‌ صاحب‌نظران و حامیان صلح، سندی را به سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های مرتبط ارائه دهیم تا در دیدگاه‌های ما درباره صلح رویکرد مشخصی ایجاد شود.
کد خبر : 313426
seminar on just peace in global system (6).jpg

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، داود عامری پیش از ظهر امروز در سخنانی در همایش روز جهانی صلح 2018 گفت: «امروز دنیا دچار نگرانی‌ها، تضادها و تعارض‌های فراوان شده است و نگاه روشنی به آینده ندارد. آنهایی که قدرت در اختیار دارند مطامعشان را نیز دنبال می‌کنند.»

وی با بیان اینکه اصل «آنارشی» یکی از اصول پذیرفته‌شده این روزهای حوزه بین‌الملل است، افزود:‌ «بسیاری از کشورهایی که لاف ائتلاف و اتحاد می‌زنند، در پس پرده، سازمان‌‌دهنده تروریست‌ها هستند.»

عامری با تأکید بر اینکه باید در حوزه ساخت اندیشه‌های نو گام‌های بیشتری برداشته شود، تصریح کرد: «دنیا در تلاش است تا این‌گونه القا کند که جهان اسلام، جهانی دست‌دوم است و باید دنباله‌روی غرب باشد. این در حالی است که اندیشه‌های دیرینه و باستانی ما بر اندیشه‌های مدرنشان برتری دارد و ما صاحب اندیشه‌های مترقی و ناب هستیم.»

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «سند توسعه سازمان ملل دارای 17 محور است که یکی از محورهای آن به موضوع صلح و عدالت مربوط می‌شود. ما در تلاشیم تا با استفاده از دیدگاه‌ صاحب‌نظران و حامیان صلح، سندی را به سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های مرتبط ارائه دهیم تا در دیدگاه‌های ما درباره صلح رویکرد مشخصی ایجاد شود.»

عامری تصریح کرد: «در این راستا جمعی از نخبگان داخلی و جهان اسلام در حال کمک به ما هستند تا گفتمان‌های مشخصی را در حوزه صلح و عدالت فراهم کنیم و به عنوان سند اسلامی به سازمان ملل متحد ارائه دهیم.»

انتهای پیام/4033/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته