دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1397 - 13:32
معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی خبر داد:

یکپارچه‌سازی بیش از 3 هزار و800 سند دفاع مقدس در سازمان اسناد و کتابخانه ملی

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی‌ ایران گفت: بیش از 3 هزار و800 سند دفاع مقدس از نهادهای مختلف گردآوری و یکپارچه‌سازی شده است.
کد خبر : 313435
AG8I2640.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، علی زرافشان امروز در آیین نکوداشت هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در ساختمان آرشیو سازمان‌ اسناد‌ و‌ کتابخانه‌ ملی‌ ایران برگزار شد، با اشاره به آیه پنجم سوره مبارکه ابراهیم «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ إِنَّ فی ذلِکَ لآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ» گفت: این وظیفه ماست که علاوه بر شکر نعمت انقلاب و دستاوردهای نظام جمهوری‌اسلامی‌ایران، به مصداق «ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ» روزهای بزرگی که بر جامعه ما گذشته است را یادآوری کنیم. یادآوری خاطرات و رویدادهای دفاع مقدس می‌تواند زمینه احیای ارزش‌های آن دوران را نیز فراهم کند. 

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در این مراسم که با حضور جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع‌مقدس و پژوهشگران حوزه جنگ و تاریخ معاصر در ساختمان آرشیو ملی کتابخانه‌ملی برگزار شد، گفت: بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس علاوه بر یادآوری ایثار رزمندگان و شهدای بزرگوار، درس‌هایی را نیز برای جامعه امروز دارد. در این راستا، معاونت اسناد، وظیفه بسیار سنگینی به عهده‌ دارد. ثبت و ضبط آن‌چه‌که در دوران دفاع‌مقدس اتفاق افتاد، اعم از رویدادهای عملیاتی، شجاعت، خلاقیت و ابتکاراتی که رزمندگان ما با تکیه بر توانمندی خود عرضه کردند بر عهده معاونت اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی است.

وی ادامه داد: دوستان ما در بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم در این عرصه خدمات قابل توجهی ارائه کرده‌اند. یکپارچگی و تمرکز اسناد و دانش تولید شده، می‌تواند کمک بزرگی به پژوهشگران و هنرمندان و اصحاب قلم باشد تا بتوانند از این اسناد برای خلق ارزش‌های جدید در راستای ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کنند.

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی در توضیح عملکرد این مجموعه در حوزه یکپارچه‌سازی اسناد دفاع مقدس گفت: هم‌اکنون بیش از 3 هزار و800  سند شامل یک هزار و 550 سند مربوط به بنیاد‌ شهید و امور ایثارگران، 848 پرونده مربوط به وزارت جنگ، 820 سند از جهاد سازندگی و 623 پرونده از مرکز اسناد انقلاب‌اسلامی در معاونت اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی گردآوری، بررسی و پردازش شده است. این مجموعه‌ها در اختیار پژوهشگران، نویسندگان و هنرمندان قرار دارد که قطعاً می‌تواند منبع خوبی برای تولید محتوای معتبر و جذاب در حوزه دفاع مقدس باشد.

 در ادامه این مراسم از تعدادی از خانواده شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

 افتتاح نمایشگاه اسناد و تصاویر هشت سال جنگ تحمیلی پایان‌بخش آیین نکوداشت دفاع مقدس و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود. 

انتهای پیام/4072/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته