دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس حوزه مسکن پیش‌بینی کرد:

بازگشت رونق به بازار مسکن در آینده‌ای نزدیک

یک کارشناس حوزه مسکن با اشاره به اینکه بازار مسکن، یک بازار ثانویه به لحاظ سرمایه‌گذاری است، گفت: نوسانات لحظه‌ای ارز در بازارهای مالی نمی‌تواند تأثیر چندانی بر قیمت مسکن داشته باشد.
کد خبر : 312671

بیت‌الله ستاریان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آنا با اشاره به اینکه قیمت مسکن نسبت به 20 سال گذشته بیش از دو هزار برابر رشد داشته است، گفت: بازار ساخت‌وساز در ایران رکود سنگینی را تجربه می‌کند که مهم‌ترین عامل آن عدم وجود نقدینگی در بازار است.


وی افزود: بازار مسکن در شرایط کنونی در حوزه‌های خریدوفروش و حتی ساخت‌وساز راکد است اما وقوع این اتفاق دلیلی بر رونق نگرفتن این بازار نیست.


ستاریان تصریح کرد: با خروج آمریکا از برجام، شاهد افزایش قیمت مسکن در بازار بودیم؛ ولی در شرایط ‌کنونی تا حدودی قیمت‌ها به ثبات رسید که این موضوع پایدار نیست.


این کارشناس برجسته حوزه مسکن اضافه کرد: بازار مسکن در حوزه خریدوفروش و ساخت‌وساز به‌زودی رونق خواهد گرفت، به‌طوری‌که این رونق موجب می‌شود تا رکود چند سال گذشته جبران شود.


ستاریان از افزایش قیمت مسکن در دوران رونق خبر داد و افزود: به دلیل اینکه مسکن در ایران یک کالای سرمایه‌ای است، نمی‌توان رونق این بخش را از افزایش قیمت آن جدا کرد.


وی تصریح کرد: بازار مسکن در ایران تلاطم‌های مختلفی در طول سال‌های گذشته داشته است اما هیچ‌وقت سرمایه‌گذاری در این بازار متوقف نشده است و دلیل مهم آن‌ هم نگاه سرمایه‌ای به مسکن در کشور است.


ستاریان گفت: دلالان و واسطه‌گران در بازار مسکن همواره نقش پررنگی داشته‌اند که برای مقابله با آن‌ها و تضییع نشدن حقوق سازندگان و مصرف‌کنندگان باید با سوداگری در بازار مسکن کشور مقابله کرد.


انتهای‌پیام/۴۰۸۳/خ




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته