دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس مسکن در گفتگو با آنا خبر داد:

بلاتکلیفی طرح‌های نوسازی بافت‌های فرسوده

یک کارشناس مسکن با اشاره به‌اینکه برخی پروژه‌های دولت در بخش مسکن نیازمند تخصیص منابع‌ مالی است گفت: متأسفانه طرح نوسازی بافت‌های فرسوده همچنان بلاتکلیف است.
کد خبر : 314148
بافت فرسوده.jpg

علی قائدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد و نوسازی بافت‌های فرسوده از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید بود، گفت: متأسفانه بسیاری از طرح‌های مسکن دولت، بدون اجرایی شدن همچنان روی کاغذ است.

وی عدم تخصیص منابع مالی و کمبود نقدینگی را مهم‌ترین عامل عدم اجرای طرح‌های دولت تدبیر و امید در بخش مسکن دانست و افزود: متأسفانه افزایش قیمت مصالح ساختمانی هم نقش مهمی در عدم اجرای پروژه‌های بخش مسکن دولت در کشور داشته است.

این کارشناس مسکن تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم قرار دارد، اگر بخواهیم شاهد رشد و شکوفایی در بخش مسکن باشیم، باید به آن توجه ویژه کنیم که متأسفانه در چند سال گذشته چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی افزود: حدود ۳۰۰ شغل به‌طور مستقیم و بیش از یک هزار شغل به‌صورت غیرمستقیم به بخش مسکن وابسته هستند که اگر این بخش در کشور فعال شود، می‌توان به رفع معضل بیکاری در کشور امیدوار بود.

قائدی ابراز امیدواری کرد که دوباره رونق به بخش مسکن برگردد و تا زمانی که بخش مسکن در رکود به سر می‌برد،  نمی‌توان به رشد و توسعه اقتصاد کشور امیدوار بود.

انتهای‌پیام/4083/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته