دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1397 - 09:37

«میراث جاسوسان» قصه‌ای جاسوسی در بستر جنگ سرد

«میراث جاسوسان» نوشته جان لوکاره با ترجمه مهدی فیاضی‌کیا از رمان‌های خارجی تازه منتشر شده انتشارات چترنگ است که ماجرای جاسوسی از دوران جنگ سرد را مطرح می‌کند.
کد خبر : 309568
کتاب 0000.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نویسنده «میراث جاسوسان» که خود در ام‌ آی 6 فعالیت می‌کرد، روایت داستانش را در قلب ماجرایی جاسوسی آغاز می‌کند و به موشکافی خاطرات و اسناد به جا مانده از دوران جنگ سرد می‌پردازد.


شخصیت اصلی رمان، پیتر گویلم مأمور بازنشسته سرویس مخفی بریتانیاست و آنچه را در رمان پیشین لوکاره، «جاسوسی که از سردسیر آمده» رخ داده است را شرح و بسط می‌دهد.


در حقیقت «میراث جاسوسان» روایتی از نقش پیتر گویلم، مأمور بازنشسته سرویس مخفی بریتانیا در عملیاتی است که در نهایت باعث مرگ الک لیماس، بهترین عامل مخفی این سرویس، می‌شود.


رمان «میراث جاسوسان» که توسط مهدی فیاضی‌کیا به فارسی برگردانده شده در قالب 348 صفحه و بهای 38 هزار تومان از سوی انتشارات چترنگ منتشر شده است.


لازم به ذکر است، جان لوکاره که نام اصلی‌اش «دیوید جان مور کورنول» است یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان پس از جنگ است که با نام مأمور ام آی 6 هم شناخته می‌شود. وی که تاکنون بیش از 23 رمان به نگارش درآورده و آثارش به 36 زبان ترجمه شده‌، به نویسنده رمان‌های جاسوسی شهرت دارد.


انتهای پیام/4072/4031/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته