دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1397 - 19:40

کنکوری‌ها به امید انتقال به داخل برای تحصیل پزشکی به خارج نروند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: اطلاعیه‌های موسسات اعزام دانشجو مورد تائید وزارت بهداشت نیست و افراد با معدل پایین به امید انتقال به داخل برای تحصیل در خارج از کشور اقدام نکنند.
کد خبر : 303762

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: اطلاعیه‌های موسسات اعزام دانشجو مورد تائید وزارت بهداشت نیست.


مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در این اطلاعیه یادآور شد: شرط گذراندن حداقل ۳۶ واحد با معدل بالای ۱۵ در دانشگاه‌های خارجی مورد تائید برای انتقال به داخل ایران مربوط به گروهی از داوطلبان است که در اطلاعیه به آن اشاره شده است.


این مرکز از داوطلبان خواست پیش از اعزام به خارج از کشور به نکات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت دقت کنند.


مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: درباره موضوع انتقال از دانشگاه‌های خارج به داخل کشور در رشته‌های علوم پزشکی، شرط گذراندن ۳۶ واحد صرفا برای افرادی است که قبل از تیرماه امسال تحصیل خود را شروع کرده‌اند.


در این اطلاعیه تاکید شده است: انتقال صرفا از دانشگاه‌هایی صورت می‌گیرد که مورد تایید وزارت بهداشت بوده و فهرست این دانشگاه‌ها سالانه در سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت منتشر می‌شود.


این مرکز به داوطلبان توصیه کرد: برای انتقال، داشتن شرایط حداقل معدل، شامل معدل کتبی دیپلم حداقل ۱۶ و معدل پیش‌دانشگاهی حداقل ۱۷، الزامی است و افرادی که معدل دیپلم و پیش‌دانشگاهی لازم را ندارند واجد شرایط نیستند و از اقدام به آغاز تحصیل در دانشگاه‌های خارجی به امید انتقال به دانشگاه‌های داخلی خودداری کنند.


انتهای پیام/۴۰۴۰


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته