دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1398 - 12:18
غلامی به آنا اعلام کرد:

چگونگی انتقال به داخل دانشجویان پزشکی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چگونگی انتقال به داخل دانشجویان پزشکی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را اعلام کرد.
کد خبر : 400006

خیرالله غلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: امروز به دلیل سؤال پرتکرار دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور، بار دیگر دستورالعمل انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور در گروه پزشکی را در معرض دید متقاضیان قرار دادیم.


رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: دانشجویان ورودی قبل از 11 دی‌ماه 97 هم‌زمان با اول ژانویه 2019 می‌توانند در صورت داشتن شرایط مورد نیاز درخواست پذیرش به داخل را ارائه دهند.


وی ادامه داد: دانشجویان درخواست‌های خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال کنند. دانشجویان از طریق سامانه تاک می‌توانند مدارک موردنیاز را بارگذاری کنند. پس از بررسی درخواست‌ها وزارت بهداشت نظر خود را درباره صلاحیت دانشجویان ارائه خواهد داد.


رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشجویانی که صلاحیتشان مورد تأیید قرار می‌گیرد؛ می‌توانند درخواست پذیرش به دانشگاه‌های موردنظر ارائه دهند، دانشگاه‌ها نیز براساس ظرفیت‌های خود می‌توانند درخواست دانشجویان را بررسی و نظر خود را اعلام کنند.


گفتنی است وزارت بهداشت امکان انتقال به داخل دانشجویان را به دلیل گرانی ارز و تقاضای متعدد والدین و دانشجویان از سال گذشته در نظر گرفته است. دانشجویان برای انتقال به داخل حداقل باید 36 واحد گذرانده و ورودی قبل از 11 دی‌ماه 97 باشند. این دانشجویان باید در دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید وزارت بهداشت مشغول به تحصیل باشند.


معدل کتبی دیپلم دانشجویان باید حداقل 16، معدل پیش‌دانشگاهی حداقل 17 و معدل واحدهای گذرانده‌شده حداقل 15 باشد.


دانشجویانی که امکان تحصیل در دانشگاه‌های داخل را پیدا می‌کنند باید شهریه پرداخت کنند که میزان این شهریه براساس مصوبات هیئت‌امنای دانشگاه‌های داخلی است.


انتهای پیام/4107/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته