بازاریابی، مهمترین مانع تجاریسازی محصولات دانشبنیان
سعید جامهبزرگی در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا با تأکید بر ویژگیها و ظرفیتهای گردشگری استان همدان اظهار کرد: «همدان یکی از شهرهای مهم گردشگری کشور بوده و هدفگذاری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در راستای استفاده از این ظرفیتها تدارک دیده شده است. این دانشگاه سالانه میزبان همایشهای کشوری بوده و چندین سال متوالی حائز رتبههای برتر این حوزه شده است.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان بیان کرد: «برای مثال دانشگاه آزاد همدان ظرفیت برگزاری مسابقات ورزشی دانشآموزان یا دانشجویان را دارد و روزهای اخیر هم مسابقات ورزشی دانشآموزان سراسر کشور در این دانشگاه برگزار شد. نیمه نخست شهریور سال جاری نیز میزبان همایش ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در رشته بسکتبال هستیم.»
وی درباره فعالیتهای دانشبنیان دانشگاه آزاد همدان خاطرنشان کرد: «در حوزه فعالیتهای دانشبنیان هرکدام از واحدهای دانشگاهی استان موظف شدهاند که در یک زمینه مشخص و شاخص به فعالیت بپردازند. برای مثال دانشگاه آزاد همدان در حوزه تولید کیت تشخیص سرطان وارد شده است.»
جامهبزرگی اضافه کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان روی تولید نانوپودرهای فلزات فعالیت میکند و تا حدودی توانسته این طرح را نیمهصنعتی کند. واحد ملایر به حوزه انگور، کشمش و گل ورود کرده و دانشگاه آزاد اسدآباد هم روی حوزه میوه و خشککردن محصولات کشاورزی فعالیت داشته است.»
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، بازاریابی را مانع مهم تجاریسازی و فروش محصولات دانشبنیان دانست و به آنا گفت: «بهطور کلی کشور ما با مشکلات جدی در عرصه بازاریابی محصولات مواجه است. بنابراین مشکل اصلی نه بازار بلکه تولید است.»
وی ادامه داد: «بر این اساس به نظر میرسد سیستم متمرکز بازاریابی و فروش مورد نیاز است که از سوی همه تولیدکنندگان سراسر کشور حمایت و با واسطهها مقابله شود. محصولات دانشبنیان حجم بالایی ندارند، تکنولوژی بالایی دارند و به همین دلیل امکان خروج این محصولات از کشور و خروج ارز زیاد است.»
انتهای پیام/4065/
انتهای پیام/