دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 15:38

پسر 17 ساله قربانی «شیران بی‌خدا» شد

رئیس پلیس ‌فتا استان ‌مازندران گفت: پسر جوانی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف با ایجاد گروهی تحت عنوان «شیران بی‌خدا»، اقدام به انتشار تصاویر و مطالب توهین‌آمیز نسبت به خداوند، ائمه اطهار(ع) و قرآن می‌کرد، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی شد.
کد خبر : 301458

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پلیس فتا، حسن محمدنژاد با بیان اینکه رصد و پایش فضای‌ مجازی یکی از اصلی‌ترین وظایف این پلیس تعریف شده‌است، اظهارکرد: در راستای رصد و پایش مستمر کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی، اخیراً گروهی تحت‌عنوان «شیران بی‌خدا» در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی گشت که اعضای آن با درج پست‌هایی با محتوای غیراخلاقی، اقدام به انتشار تصاویر و مطالب توهین‌آمیز نسبت به خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص)، معصومین(ع) و قرآن کریم می‌کردند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده جهت شناسایی عوامل انتشاردهنده این مطالب، در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت و طی تحقیقات به‌عمل آمده مشخص‌ شد که شخص یا اشخاص مورد نظر با شناسه‌های کاربری مختلف در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و نیز فیس‌بوک، اقدام به انتشار مطالب توهین‌آمیز نسبت به مقدسات می‌کنند که در نهایت با بررسی‌های تخصصی صورت‌ گرفته توسط کارشناسان این پلیس، یکی از اعضای این گروه‌ها که یک پسر 17 ساله اغفال‌شده بود، شناسایی‌ شد.


محمدنژاد گفت: با بررسی‌های صورت‌گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص‌شد که این پسر جوان شاگرد یک مغازه موبایل فروشی در شهرستان قائمشهر است که با هماهنگی مرجع قضائی ماموران به مغازه مربوطه عزیمت کرده و طی تحقیقات انجام‌ شده معلوم‌ شد که وی مدتی است به محل کارش مراجعه نکرده‌ است.


وی گفت: در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل سکونت متهم در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی شد و کارشناسان پلیس فتا مازندران با هماهنگی مقام قضایی وی را به این پلیس اظهار کردند.


این مقام ارشد انتظامی افزود: متهم پس از حضور در این پلیس عنوان کرد که شخصی ناشناس او را در گروه «شیران بی‌خدا» عضو کرده و وی نیز هر بار گروه را ترک می‌کرد و سرانجام پس از اغفال این جوان، در آخرین مرحله او را در گروه «شیران بی‌خدا» عضو کرد و پس از مدتی شخصی خارج از کشور با شماره‌ای نامعلوم و لهجه عربی با وی تماس گرفته و گفته لینک‌هایی که حاوی عکس‌ها و مطالب توهین‌آمیز است، برایش ارسال می‌کند و او نیز باید بدون توجه به محتویات، آن را در گروه انتشار دهد.


محمدنژاد ضمن هشدار به خانواده‌ها درخصوص مراقبت از فعالیت فرزندان در فضای مجازی، گفت: والدین نظارت کافی را بر گشت‌وگذارهای فرزندان خود در شبکه‌های اجتماعی و به‌ طور کل فضای مجازی داشته باشند، زیرا همواره افراد سودجویی در فضای مجازی‌ هستند که در صدد فریب فرزندان شما می‌باشند تا به واسطه آنها اعمال شوم خود را عملی سازند.


وی تاکید کرد: نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان نه تنها آنها را از تهدیدات و آسیب‌های این فضا در امان نگه می‌دارد، بلکه باعث می‌‌شود تا فرزندان آنها به راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار نشده و از سوی مجرمان سایبری برای کارهای مجرمانه به کار گرفته نشوند.


رئیس پلیس فتا مازندران گفت: ترویج منکر در فضای سایبری ممنوع است و پلیس فتا با نظارت مستمر و شبانه‌روزی در این فضا درصدد برقراری امنیت و آرامش روانی شهروندان خواهد بود. از این‌رو از هموطنان عزیز نیز خواهشمندیم تا در صورت مواجهه به موارد این‌چنینی، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir، بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش مردمی، به پلیس فتا اطلاع دهند.


انتهای پیام/4009/4039


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته