دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1397 - 23:56
شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد:

افزایش صادرات گاز روسیه به کشورهای اروپایی

شرکت گاز پروم اعلام کرد: صادرات گاز به کشورهای اروپایی را باز هم افزایش خواهیم داد.
کد خبر : 301280

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از راشاتودی، شرکت گازپروم بزرگ‌ترین شرکت صادر کننده گاز طبیعی روسیه بازهم میزان صادرات خود را به اروپا افزایش داده است. این شرکت در ماه جولای میزان صادرات خود را به اروپا‌ نسبت به سال گذشته 5.8 درصد افزایش داد.


صادرات گاز روسیه به آلمان 12.3 درصد و به استرالیا 48.3 درصد افزایش یافت. هلند و کرواسی نیز میزان واردات خود از گاز روسیه را به ترتیب 53.8 و 40.1 درصد افزودند. شرکت گازپروم همچنین صادرات گاز به دانمارک،‌ لهستان و فرانسه را در هفت ماه اول سال 2018 افزایش داد.


مقامات اجرایی شرکت گازپروم به دنبال افزایش صادرات گاز به اروپا به میزان 200 میلیارد متر مکعب در سال هستند. در سال 2017 شرکت گازپروم در مجموع 194.4 میلیارد متر مکعب گاز به کشورهای اروپایی از جمله ترکیه صادر کرد. کشورهای اروپای غربی حدود 81 درصد صادرات این شرکت روسی را به خود اختصاص دادند در حالی‌که کشورهای اروپای مرکزی تنها 19 درصد از گاز این شرکت را وارد کردند.


بنا به اظهارات الکسی میلر مدیرعامل شرکت گازپروم، این شرکت توانایی شکستن رکورد صادرات خود را دارد. عوامل اصلی رشد تقاضا از سوی اروپا، رشد فعالیت اقتصادی در قاره سبز و کاهش بلند‌مدت تولید نفت در اروپا است.


سهم روسیه از واردات گاز اروپا در سال گذشته به 34 درصد افزایش یافت. اروپا به جز روسیه، 24 درصد گاز خود را از نروژ وارد کرد،‌ 13 درصد واردات خود را به صورت ذخایر گاز مایع شده (ال‌ان‌جی) دریافت کرد و 11 درصد دیگر نیز از الجزایر به اروپا صادر شد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته