دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1397 - 09:30

جایزه علیمحمدی به فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف اهدا شد

دومین جایزه علیمحمدی در ریاضیات به طور مشترک به دو دانش آموخته دکتری ریاضیات دانشگاه صنعتی شریف اعطا شد.
کد خبر : 289345

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هشتمین جایزه علیمحمدی در رشته فیزیک و دومین برندگان جایزه علیمحمدی در رشته ریاضی در مراسمی با حضور خانواده شهید علیمحمدی، اجتهادی رئیس انجمن فیزیک و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، لاریجانی ریاست پژوهشگاه و جمعی از پیشکسوتان و پژوهشگران پژوهشگاه دانش‌های بنیادی معرفی و تقدیر شدند.
دومین جایزه علیمحمدی در رشته ریاضیات به علی خزلی از دانشگاه صنعتی شریف و طاهره آلادپوش از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اهدا شد. علی خزلی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.
کسب مدال نقره المپیاد جهانی ریاضی در مکزیک سال ۸۴، مدال طلای المپیاد جهانی دانشجویی در اکراین سال ۸۵، مدال طلای المپیاد جهانی دانشجویی در اوکراین سال ۸۷ و رتبه دوم کنکور کارشناسی ارشد در رشته ریاضی سال ۸۷ را نیز در کارنامه علمی خود دارد.
سید محمدرضا طاهری از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و علیرضا ملایی‌نژاد از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به طور مشترک هم موفق به دریافت این جایزه در رشته فیزیک شدند.
جایزه علیمحمدی به پاس خدمات علمی و دانشگاهی شهید دکتر مسعود علیمحمدی استاد دانشگاه تهران و اولین دانش‌آموختۀ دکتری فیزیک داخل کشور نامگذاری شده است.
این جایزه علمی توسط پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و با همکاری انجمن فیزیک ایران از سال ۱۳۹۰ به رساله‌های برتر دکتری فیزیک که در داخل کشور تهیه شده باشند اعطا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته