دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1397 - 11:51
رئیس واحد ورامین-پیشوا:

فرهنگ‌سازی آموزش پژوهش در دوران دبستان ضرورتی انکارناپذیر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا فرهنگ‌سازی آموزش پژوهش در دوران دبستان را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: اگر قرار است امر پژوهش ماندنی، اثر گذار، نهادینه و فرهنگ شود باید بر شانه‌های تعلیم و تربیت تکیه کند.
کد خبر : 283639

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسینعلی شیبانی در جشن یادگیری الفبا دانش آموزان سما این واحد دانشگاهی گفت: دانش آموزان حدود یک سال است که از محیط خانواده وارد محیط جدیدتری به نام مدرسه شده‌اند و در این مدت علاوه بر کلاس و معلم با مفاهیم زیادی از جمله حروف الفبا آشنا شده‌اند و امشب این جشن به شکرانه این یادگیری برپا شده است.



شیبانی هدف اصلی جشن الفبا را ارزش‌گذاری برای علم وعلم‌آموزی عنوان کرد و ادامه داد: از اهداف دیگر این مراسم تنوع‌ سازی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی، ایجاد روحیه نشاط جمعی و ترویج فرهنگ قدرشناسی و تجلیل از معلمان زحمتکش است.


وی جشن الفبا را از خاطره انگیزترین جشن‌های دانش‌آموزان برشمرد و خاطرنشان کرد: کلاس اول یکی ‌از بهترین دوره‌های تحصیلی است و معلم پایه اول همیشه در خاطره دانش‌آموزان باقی می‌ماند، همه کسانی‌که دوره تحصیل را به پایان برده‌اند معلم کلاس اول را به یاد دارند و این معلم در ذهن همه دانش‌آموزان ماندگار خواهد بود.



این مسؤل خطاب به دانش آموزان ابراز امیدواری کرد شما دانش‌آموزان آینده‌دار کشور هستید و چرخ اقتصاد و صنعت کشور به شما سپرده خواهد شد. شما با سعی و تلاش می توانید کشور را به خودکفایی برسانید و مایه افتخار و مباهات خانواده و جامعه خود شوید.


شیبانی در اهمیت آموزش پژوهش در مدارس گفت: پژوهش یکی از حیاتی‌ترین موضوعات در هر زمینه‌ای است چراکه تولید ثروت می‌کند و این موضوع را باید از دوران دبستان فرهنگ‌سازی کنیم و با این اقدام فرهنگ پژوهشگری را تقویت کنیم.


رئیس واحد ورامین وجود مدارس سما را یکی از مصادیق ارتباط نزدیک آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی دانست و در این باره گفت: فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه سما دانشگاه آزاد اسلامی بسیار اثرگذار و سازنده بوده است.


وی یادآور شد: توسعه کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی و علمی در سطح مدرسه سما همواره مورد تأکید ما بوده و در راستای هوشمند سازی کامل، خرید تجهیزات آموزشی و فناوری های نوین و کمک آموزشی، تکنیک های روز و آموزش های مهارتی و هم چنین تغییر فضای فیزیکی پیشرفت قابل توجهی داشته ایم و باعث شده است سما همواره در جایگاه برتر قرار گیرد.


رئیس واحد ورامین-پیشوا حوزه سما این واحد دانشگاهی را جزو رتبه های برتر کشور در جذب و تربیت دانش آموزان بوده برشمرد و افزود موفقیت های به دست آمده حاصل خلاقیت، برنامه ریزی و تلاش های مستمر همکاران محترم در مجموعه حوزه معاونت است.



حفظ اعتماد مردم مهم ترین دستاورد مدارس سما در ورامین است


معاون سما واحد ورامین-پیشوا هم با ارائه گزارشی از عملکرد مدارس سما گفت: در یک برنامه مدون توانستیم در یک دوره سه ساله تعداد دانش آموزان مدارس سما را به حدود ۵۰۰ نفر دانش آموز در یک مجتمع آموزشی شامل پیش دبستانی و دبستان دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه برسانیم.


علی بختیاری رشد کمی همراه با حفظ کیفی شرایط آموزشی تربیتی و پژوهشی را از مهم ترین دستاوردهای این دوره از فعالیت های سما در واحد ورامین-پیشوا برشمرد و افزود: حفظ اعتماد مردم‌ به مدارس سما و پرهیز از تبلیغات غیر واقعی مهم ترین دستاورد فعالیت آموزشی سما در شهرستان ورامین است.


وی خاطرنشان کرد: اکنون مدارس سما واحد ورامین به عنوان پایلوت موفقیت توسعه در سازمان سما و استان تهران شناخته می شود.


بختیاری استفاده از مدیران موفق و باسابقه، کادر آموزشی مجرب و آموزش یافته و امکانات مناسب و استاندارد را از جمله عوامل موفقیت مدارس سما در ورامین عنوان کرد و ادامه داد: آموزش هوشمند و دیجیتال در کلاس ها، ایمن سازی فضای مدرسه، ارتباط مجازی والدین با فرایند های مورد نیاز آنها از برنامه ها و عملکرد فرزندانشان از ویژگی های پیش دبستانی و دبستان پسرانه سما در سال تحصیلی جاری است.


اجرای سرود دسته جمعی توسط دانش آموزان سما، دکلمه خوانی، اجرای برنامه های شاد و متنوع و اهدای لوح تقدیر به دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی از دیگر برنامه های این جشن بود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب