دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:

لزوم ساماندهی نیروی انسانی کشور با واسپاری/ جامعه ایران دانش‌بنیان را درک کرده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جامعه ایران دانش‌بنیان را درک کرده و آماده حضور در شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف‌مان باید ساماندهی نیروی عظیم انسانی باشد
کد خبر : 266325

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی آقامحمدی در حاشیه بازدید از محل برگزاری اولین آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران درباره سرمایه‌های نیروی انسانی کشور اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های ما منابع انسانی هستند و مهم‌ترین هدف باید ساماندهی این منابع باشد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شرکت 10 هزار نفر در این آزمون نشان‌دهنده این است که می‌توانیم این منابع را به خوبی ساماندهی کنیم، تاکید کرد: گزینش نیروی انسانی و حتی اداره آن، باید واسپاری شود. اکنون چون نامناسب است هم سرمایه‌گذار و هم نیروی انسانی تضعیف و به حاشیه رانده می‌شوند. اما در صورت واسپاری یک مجموعه منظم شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد: ما در حال‌ حرکت به سمت دانش‌بنیان هستیم و دانش‌بنیان روال ثابتی ندارد و منظم در حال تغییر است. بنابراین نیاز به یک مدیریت منظم داریم. امیدواریم با امثال این آزمون‌ها نیروهای بیکار کشور تکلیف‌شان به زودی روشن شود. متاسفانه ما یک نیرویی را استخدام می‌کنیم و علی‌الابد در همان شغل می‌ماند و رفته‌رفته به برده یک اداره تبدیل می‌شود و بعد از 4-5 سال هیچ بازدهی صورت نمی‌گیرد و دو طرف ناراضی می‌شوند و به این ترتیب اقتصاد هم تضعیف می‌شود.


آقامحمدی اضافه کرد: این آزمون‌ها نشان می‌دهد که جامعه به خوبی دانش‌بنیان را درک کرده است و آمده‌اند تا وارد شرکت‌ها شوند. این امر موجب توسعه و رشد حوزه فناوری و اقتصادی کشور هم می‌شود. امیدواریم با این اتفاق، این حرف‌ها که می‌گویند برای علوم‌انسانی کار نیست، تمام شود و بیکاران حوزه علوم انسانی که بیشترین درصد بیکاران را هم به خود اختصاص دادند به زودی مشغول کار شوند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما در ایران 40 درصد پس‌انداز داریم که بالاترین میزان پس‌انداز در سطح منطقه است که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. سرمایه‌گذاری ما در حال‌حاضر مناسب نیست و راهی جز سرمایه‌گذاری مناسب برای نجات اقتصاد نداریم.


وی دهه شصتی‌ها را مهم‌ترین نیروها و موتور روشن‌کننده اقتصاد ایران دانست و گفت: اقتصاد و اشتغال به برکت دهه‌شصتی‌ها رشد پیدا خواهد کرد. تا سال 2050 جابه‌جایی قدرت از غرب به شرق صورت می‌گیرد، بنابراین مثلا کشور چین که جزو قدرت‌های دوم و سوم است ارتقا پیدا خواهد کرد و همینطور کشورهای ژاپن، روسیه و غیره. بنابراین ارتباط ایران با کشورهای منطقه بسیار مهم است و برای مثال وقتی ما با کشوری مثل روسیه ارتباط می‌گیریم، باید بتوانیم بازار آنها را هم به دست آوریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته