دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1396 - 15:53
رئیس دانشگاه کردستان:

غفلت از تزکیه منجر به افول نظام اخلاقی خواهد شد

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه همواره تزکیه قبل از آموزش ذکر شده است، گفت: هر جا که کارکرد انسان‌سازی آموزش مورد غفلت واقع شده است در ابعاد اجتماعی شاهد افول نظام اخلاقی بوده‌ایم.
کد خبر : 262078

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر فردین اخلاقیان‌طاب در جلسه ستاد دانشگاهی راهیان نور استان کردستان، اظهار کرد: دو بُعد آموزش و پرورش در کنار مولفه‌هایی هم‌چون کارآفرینی، خلق ثروت و تولید علم باید با سایر فعالیت‌های دانشگاه گسترش یابد.


وی با تأکید بر اهمیت توجه روزافزون بر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، افزود: مباحث فرهنگی باید به بُعد پرورش کشانده شوند و به یکی از مؤلفه‌های اصلی دانشگاه بدل شود.


رئیس دانشگاه کردستان با اعلام اینکه اگر به ریشه‌های تاریخی استناد کنیم به خوبی مشاهده می‌شود که همواره تزکیه قبل از آموزش ذکر شده است، گفت: در نظام آموزش کنونی تمام توجه به آموزش معطوف شده است که این امر نتایج خوبی را به همراه نداشته است.


وی با اشاره به پیام رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه «دانشگاه کارخانه انسان‌ساز است» تصریح کرد: گاهی این مهم مورد غفلت واقع شده است به همین خاطر در برخی ابعاد اجتماعی شاهد افول نظام اخلاقی هستیم.


وی با بیان اینکه پرورش در واقع اجرای مقاصد و آموزش‌های تعلمی است که در ذهن شکل می‌گیرد اما به خوبی محقق نمی‌شود، ادامه داد: این اتفاق شاید بدان خاطر صورت می‌پذیرد که هدف به خوبی تنظیم نشده است.


رئیس دانشگاه کردستان با ذکر اینکه اگر جنبه‌های انسان‌ساز را تقویت کنیم به سایر اهداف نیز دست خواهیم یافت، اظهار کرد: راهیان نور از جمله فعالیت‌های فرهنگی است که بیش از آنکه هزینه‌ای شود، نتیجه آن اخذ می‌گردد.


وی با اشاره به اینکه آشنایی و ملاحظه جانفشانی‌ها و دلاوری‌های آنان که خالصانه جنگیدند و برای دفاع از این آب و خاک از جان مایه گذاشتند، یک کلاس انسان‌سازی است، افزود: چند سالی است که راهیان نور در دانشگاه‌ها به صورت سراسری و با مدیریت استانی برگزار می‌شود که بخش عمده زحمات آن بر عهده بسیج دانشجویی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته